Szkolenie z komunikacji w zespole pracowników - komu polecamy?
Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania z drugim człowiekiem. Komunikujemy się nie tylko za pomocą słów, ale także poprzez gesty, mimikę itp. Wszystko to wpływa na jakość naszych relacji. A ponieważ z komunikacja mamy do czynienia na co dzień, pracując w zespołach i funkcjonując wśród ludzi, warto znać zasady i narzędzia, które nam to ułatwią. Do udziału w szkoleniu z efektywnej komunikacji w zespole pracowniczym zapraszamy więc osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych ze skuteczną komunikacją zespołową.
Korzyści dla uczestników szkolenia z efektywnej komunikacji i współpracy w zespole
Po szkoleniu z budowania efektywnego zespołu pracowniczego uczestnicy będą w stanie:
- Przedstawić niezbędne cechy, charakterystyczne dla efektywnego zespołu w firmie
- Zdiagnozować własną rolę w zespole pracowniczym
- Zastosować w praktyce zasady komunikacyjne w zespołach
- Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
- Skutecznie udzielić informacji zwrotnej w obrębie zespołu
- Docenić wartość wspólnej pracy zespołowej
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia z tworzenia efektywnego zespołu pracowniczego:
Wśród technik aktywizujących uczestników szkolenia z obszaru efektywnej współpracy w zespole pojawią się m.in.:
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- gry symulacyjne
- burze mózgów
Budowanie zespołu pracowników, komunikacja i współpraca w zespole - program szkoleniowy
MODUŁ I. EFEKTYWNA WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Ten moduł wyjaśnia to, jak funkcjonuje zespół. Uczestnicy poznają etapy budowania zespołu i najważniejsze aspekty, które wpływają na kształtowanie relacji na poszczególnych etapach. Każdy z uczestników zdobędzie też wiedzę o tym, w jaki sposób różnią się w myśleniu i działaniu poszczególne osoby w zespole i co za tym idzie, w jaki sposób się z nimi komunikować.
- Cechy efektywnych zespołów - cechy dobrej współpracy między pracownikami, czyli o pracy grupowej
- Jak budować zespół, czyli etapy tworzenia się zespołów (fazy budowania zespołu)
- Strukturalizacja czasu na poszczególnych etapach rozwoju zespołu pracowniczego
- Role zespołowe - Teoria ról pełnionych w zespole i stylów działania, które za tym idą
- Autodiagnoza własnej roli w zespole pracowników firmy
- Budowanie współpracy w zespole - współdziałanie w zespole, zasady współpracy w zespole, cechy dobrej współpracy w zespole
- Dynamika procesu grupowego
- Skuteczna komunikacja w grupie pracowników - dlaczego różnorodność jest nam potrzebna i jak komunikować się z różnymi „typami” ludzkimi
MODUŁ II. SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM
Na czym polega komunikacja w pracy zespołowej? Jak powinna wyglądać efektywna komunikacja w zespole pracowniczym? Ten moduł ma na celu praktyczne przećwiczenie narzędzi komunikacyjnych takich jak: udzielanie informacji zwrotnej, przekazywanie komunikatu, mówienie wprost itp.
- Podstawowe zasady komunikacji w zespole - dobra komunikacja w zespole
- Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu. Warunki skutecznej komunikacji w zespole
- Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy
- Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje
- Przekazywanie informacji zwrotnej innym członkom zespołu pracowników
- Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
- Skąd się bierze plotka?
MODUŁ III. KOMUNIKACJA ZESPOŁOWA I GRY PSYCHOLOGICZNE
W trakcie tej części uczestnicy poznają teorią dotyczącą budowania relacji, opartą na grach psychologicznych i rolach, jakie w tych grach przyjmujemy. Poznają także metody wychodzenia z gier.
- Style komunikacji, które każdy z nas stosuje w komunikacji w zespole pracowniczym i nie tylko
- Gry psychologiczne, w które „wpadamy”
- Słuchanie - jeden z najważniejszych elementów komunikacji w pracy zespołowej
- Mowa ciała - niewerbalny przekaz informacji w ramach komunikacji zespołowej
MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE PRACOWNIKÓW FIRMY
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją.
- Przejmowanie inicjatywy w rozmowie z członkami zespołu pracowników
- Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
- Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
- Teoria dwóch mózgów - umiejętność doboru argumentacji
- Przekonywanie innych pracowników zespołu do swoich racji
2020-06-15 (2 dni)
Hotel ***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 1410 dni