"Asertywność to umiejętność bycia zdecydowanym w swoich poglądach, ale otwartym na innych i ich punkty widzenia." - Brian Tracy
Szkolenie z asertywności to intensywny program rozwijający umiejętności komunikacyjne uczestników, skupiający się na pewnym, skutecznym i szanującym siebie wyrażaniu myśli, uczuć i potrzeb. Uczestnicy zdobędą narzędzia do budowania pozytywnych relacji zawodowych, radzenia sobie z konfliktami oraz skutecznego przekazywania informacji. Poprzez interaktywne ćwiczenia, scenariusze praktyczne i analizę przypadków, uczestnicy będą rozwijać pewność siebie w komunikacji oraz zdolność do skutecznego osiągania swoich celów zawodowych.
Cele szkolenia:
- poznanie konkretnych narzędzi i technik asertywnej komunikacji umożliwiających wyrażanie siebie w sposób klarowny i szanujący zarówno siebie, jak i innych
- podniesienie świadomości własnej wartości oraz rozwinięcie pewności siebie w wyrażaniu swoich myśli, uczuć i potrzeb w kontekście zawodowym,
- nauka skutecznego rozwiązywania konfliktów, obrony własnych granic, wyrażania myśli przy zachowaniu asertywności, unikając agresji lub bierności,
- kształtowanie świadomości własnych emocji oraz umiejętność kontrolowania ich w trakcie komunikacji, co przyczyni się do bardziej efektywnego wyrażania siebie.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- skuteczniejsza komunikacja zespołowa i indywidualna
- nauka rozwiązywania konfliktów w sposób łagodny i merytoryczny
- zwiększenie efektywności osobistej poprzez budowanie mądrego poczucia własnej wartości • redukcja stresu wynikającego z lęku przed odmową
- zwiększenie umiejętności perswazji
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- tym, czym asertywność JEST, a czym nie jest
- przyczynach problemów z własną asertywnością i sposobach ich usuwania
- własnych umiejętnościach komunikacyjnych, co umożliwi świadome rozwijanie i doskonalenie asertywności
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- wyrażania swoich myśli i uczuć, co przyczyni się do lepszej komunikacji w zespole pracy
- klarownego wyrażania swoich oczekiwań i potrzeb, dzięki czemu zbudują lepsze relacje zarówno z przełożonymi, jak i współpracownikami
- nauczą się przekonywać innych do swoich pomysłów, co może być szczególnie przydatne w procesie negocjacji i prezentacji
- rozpoznawania komunikatów asertywnych, agresywnych i uległych w rozmowie i umiejętnego reagowania na nie, co ma ogromny wpływ na prowadzenie efektywnych i merytorycznych rozmów z każdym „typem” komunikacyjnym
Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności asertywnego wyrażania siebie w miejscu pracy, zwiększając tym samym efektywność swojego działania i poprawiając relacje z innymi. Szkolenie skierowane jest więc do:
- pracowników na różnych poziomach organizacyjnych, obejmując zarówno kadry kierownicze, jak i pracowników operacyjnych
- pracowników rozpoczynających swoją karierę zawodową oraz tych, którzy przechodzą zmiany w miejscu pracy
- wszystkich szukający sposobów na poprawę swojej skuteczności komunikacyjnej w celu budowania lepszych relacji zawodowych
- osób, które chcą aktywnie pracować nad własnym rozwojem osobistym, z naciskiem na asertywną komunikację interpersonalną
Metody pracy zastosowane podczas szkolenia:
- warsztat (70%): gry szkoleniowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje, filmy szkoleniowe, ankiety
- wykład multimedialny (30%)
Informacje o rabatach i promocjach:
Na szkolenia w Warszawie, dla posiadaczy Karty Warszawiaka przyznajemy 10% rabatu. |
Na szkolenia w Krakowie, dla posiadaczy Krakowskiej Karty przyznajemy 10% rabatu. |
|
|
- Rabat za dwie osoby: 100 zł, za trzy: 200 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
- Rabat za cztery osoby: 300 zł lub piąta osoba za 50% ceny! (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
Powyższe rabaty przyznawane są przy wpłacie, najpóźniej, do 7 dni po zakończonym szkoleniu. - Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 50 zł od całości zamówienia
- Oferujemy również System bezstresowych rat ►
- Zachęcamy do bezpłatnego skorzystania z naszej wyjątkowej oferty Programu doradczego:
Szkolenia z ludzką twarzą ►
Wszystkie ceny są podane w wartościach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%*
*Zgodnie z art.43 ust 1 pkt 29 c Ustawy o podatku od towarów i usług VAT, (Dz.U. Nr 226, poz.1476), szkolenia finansowane w całości ze środków publicznych są zwolnione z VAT.
Rabaty nie łączą się.
W ramach szkolenia otwartego w Warszawie gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
Oraz:
- Przerwy kawowe oraz obiad
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Małe grupy, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Reklamacje
Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę. Zawsze staramy się zaspokoić oczekiwania naszych Klientów.
Newsletter
Jeżeli zainteresowało Cię to szkolenie i chciałbyś otrzymywać powiadomienia o zbliżających się terminach tego lub podobnego szkolenia, zapisz się do naszego biuletynu, a otrzymasz od nas szczegółowe informacje.
Dołącz do nas! Bądź na bieżąco! Znajdź promocje! Odbieraj bezpłatne materiały! ►
Szkolenia "na żywo" z naszymi Trenerami. Interaktywne i w pełnej, dwustronnej komunikacji.
Zapytaj opiekuna szkolenia o możliwości realizacji szkolenia w trybie on-line.
W zależności od specyfiki szkolenia oraz zakresu merytorycznego, w niektórych obszarach rekomendujemy realizację szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej.
Przy realizacji każdego projektu mamy na uwadze efektywność prowadzonych przez nas warsztatów oraz Państwa satysfakcję.
Zobacz naszą ofertę szkoleń on-line, które są alternatywą dla tradycyjnych szkoleń stacjonarnych ►
MODUŁ I. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ
- asertywność to nie tylko „sztuka odmawiania”
- czy można się nauczyć asertywności
- cele asertywności w życiu osobistym i zawodowym
- asertywność a poczucie własnej wartości
- korzyści wynikające z asertywności w miejscu pracy i poza nim
MODUŁ II. ELEMENTY KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ
- asertywność, agresja, uległość – różne sposoby komunikacji i zachowań – to TY decydujesz i wybierasz
- komunikacja, która angażuje, rozwija ludzi i scala relacje
- „słuchajmy głośniej” – jeśli nie słuchasz, nie słyszysz; jeśli nie słyszysz nie dowiesz się i nie zrozumiesz – jak zostać doskonałym aktywnym słuchaczem
- „widzę coś, czego ty nie widzisz” – czym się różnimy i jak pozbyć się „etykietowania” czyli moc „faktów” w asertywnej komunikacji
- umiejętność zadawania pytań – „pytam, aby zrozumieć”, „pytam, aby się dowiedzieć”
MODUŁ III. ROZPOZNAWANIE I PRZEZWYCIĘŻANIE WŁASNYCH BARIER W KOMUNIKACJI ASERTYWEJ
- Twój wewnętrzny „Dorosły” – analiza transakcyjna i jej rola w asertywnej komunikacji
- pojęcie transakcji i analizy transakcyjnej
- rodzaje transakcji
- identyfikacja stanów „ego” + kwestionariusz Twoich indywidualnych stylów komunikacyjnych
- postawa wobec siebie i innych osób
- jak neutralizować konflikty słowne i manipulacje
- Gdyby komunikacja była rakietą, asertywność byłaby jej paliwem – czyli strategie asertywnej komunikacji z innymi (przełożeni, koledzy z zespołu, klienci, partnerzy biznesowi)
- strategia budowania wysokiego poczucia własnej wartości – budowanie swojej marki osobistej i zawodowej w oparciu o własne MOCNE STRONY i talenty
- strategia radzenia sobie z emocjami(swoimi i Twoich rozmówców – nawet trudnych)
- strategia skutecznego reagowania na krytykę/ atak słowny
- sztuka odmawiania bez poczucia winy
- strategia asertywnego wyrażania oczekiwań
- strategia asertywnego rozwiązywania konfliktów i nieporozumień
- asertywny język informacji zwrotnej – asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały i asertywne wyrażanie krytyki
MODUŁ IV. PLAN DZIAŁAŃ I PODSUMOWANIE
- podsumowanie głównych punktów szkolenia
- indywidualne plany działania: Okej, teraz nie ma żartów! Czas na praktykę. Każdy z Was dostaje wirtualną rakietę asertywności. Waszym zadaniem jest ją odpalić w trudnej sytuacji. Cel? Bezkonfliktowe wyrażenie swojego zdania! Pamiętajcie, nawet najlepsi astronauci zaczynali od odpalenia swojej pierwszej rakiety!
2024-10-30
I dzień: 09:00 - 16:00
(w tym przerwa obiadowa 45 min)
Centrum szkoleniowe WSPÓLNA
ul. Wspólna 56
Warszawa
Szkolenie rozpoczyna się za 17 dni
Rejestracja
ul. Wspólna 56, Warszawa