Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z efektywnym zarządzaniem zespołem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z budowaniem autorytetu, zadaniami lidera, zarządzaniem ludźmi, motywowaniem pracowników. Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:
- Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”.
- Przedstawić teorie motywacyjne, na których opierają się praktycznie wdrażane modele.
- Zastosować zasady motywowania pracowników.
- Przedstawić podstawy psychologiczne, na których budowane są systemy motywacyjne.
- Skutecznie komunikować się z pracownikiem i prowadzić efektywne rozmowy oceniająco-motywujące.
- Dopasować system motywacyjny do kultury organizacyjnej obowiązującej w firmie.
- Ominąć przeszkody, które pojawiają się podczas motywowania.
- Dopasować system oceniania pracowników do poziomu motywacyjnego.
- Przeprowadzić analizę swojego zespołu pod kątem rozwoju kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników i dostosować działania kierownicze do indywidualnych pracowników.
Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:
- dyskusje,
- studium przypadku,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- kwestionariusze i testy zachowań,
- odgrywanie scenek/ról,
- gry symulacyjne,
- burze mózgów.
- Zespół.
- Budowanie autorytetu.
- Efektywny zespół – różnorodność ról.
- Autodiagnoza własnej roli w zespole.
- Lider zespołu – zadanie / zespół / jednostka.
- Przywództwo w obliczu zmian w organizacji.
- Motywowanie.
- Podstawowe teorie motywacyjne i ch praktyczne zastosowanie.
- Teoria Maslowa.
- Teoria Herzberga.
- Zasady motywowanie pracowników.
- Motywowanie przez nagradzanie i karanie.
- Pomysły na działania motywujące.
- Motywowanie pracownika w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego (K. Blanchard).
- Kultura organizacyjna w motywowaniu pracowników (wartości, normy, wytwory).
- Systemy motywacyjne.
- Motywacyjny system wynagradzania za pracę.
- Planowanie ścieżek rozwoju i kariery.
- Zaangażowanie stopniowane.
- Błędy w motywowaniu pracowników.
- Reguły skutecznego motywowania.
- System oceny pracowników, jako element motywowania.
- Podstawowe teorie motywacyjne i ch praktyczne zastosowanie.
- Zarządzanie sytuacyjne.
- Dostosowanie działań zarządczych do indywidualnych zachowań pracowników.
- Prowadzenie rozmów motywująco-oceniających z pracownikiem.
- Efektywna rozmowa.
- Etapy prowadzenia rozmowy.
- Sztuka delegowania zadań.
- Wyznaczanie celów (SMART).
- Proces delegowania i jego procedura.
- Czynniki sukcesu w delegowaniu.
- Elementy, które można delegować.
- Granice delegowania.
- Opory przeciwko delegowaniu.
- Błędy w delegowaniu i sposoby ich przezwyciężania.
- Komunikacja w procesie delegowania.
- Krąg reguł, które obowiązują w delegowaniu.
- Zestaw psychologicznych narzędzi szefa.
- Informacja zwrotna.
- Pytania i parafrazy.
- Stawianie granic i sztuka mówienia „NIE”.
- Sztuka czynienia ustępstw.
- Szef coachem, mentorem, liderem.
2019-04-11
(2 dni)
(Termin gwarantowany)
Hotel ***** Radisson Blu
ul. Straszewskiego 17
Kraków
Szkolenie rozpoczyna się za 1814 dni