Cele i korzyści szkolenia:

Prawidłowe oszacowanie wartości zamówienia ma fundamentalne znaczenie dla całego procesu udzielania zamówienia publicznego – jego poprawność decyduje o właściwym wypełnieniu ustawowych obowiązków, jakie ciążą na zamawiającym w zależności od wartości zamówienia. Niebagatelne znaczenie ma również poprawny opis przedmiotu zamówienia, który bezpośrednio wpływa na to, co faktycznie otrzymamy w wyniku realizacji zamówienia przez wykonawcę. Równie ważnym elementem szkolenia będzie przedstawienie praktycznych wskazówek dotyczących wszystkich aspektów związanych ze stosowaniem kryteriów pozacenowych oraz ustanawiania warunków udziału w postępowaniu. Dlatego też celem szkolenia jest przedstawienie zasad i skutecznych praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Szkolenie w głównej mierze prowadzone będzie metodą warsztatową, z wybitnym zaangażowaniem uczestników do dyskusji oraz wymiany doświadczeń. Uczestnik szkolenia uzyska niezbędną wiedzę w zakresie przygotowania postępowania oraz szereg praktycznych wskazówek mających wpływ na niwelowanie zagrożeń i negatywnych skutków niewłaściwego działania zamawiającego.

 

Szkolenie polecamy dla:

Szkolenie skierowane jest do:

  • pracowników jednostek sektora finansów publicznych zajmujących się czynnościami związanymi z przygotowaniem zamówienia,
  • członków komisji przetargowych,
  • osób koordynujących oraz odpowiedzialnych za nadzór i zarządzania procesami udzielania zamówień publicznych,
  • wykonawców, chcących zapoznać się z mechanizmami dot. przygotowania postępowania, które mają bezpośredni wpływ na przygotowanie i złożenie konkurencyjnej oferty.

I. Podstawa to dobry fundament – czyli jak poprawnie przygotować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego:

1. Fundamentalne zasady udzielania zamówień publicznych:

  • równe traktowanie wykonawców i uczciwa konkurencja w zamówieniach publicznych,
  • bezstronność i obiektywizm,
  • ustawa o finansach publicznych na straży racjonalności, gospodarności, efektywności i oszczędności,
  • pozostałe ustawowe zasady dot. zamówień publicznych: legalności, pisemności, prymatu trybów przetargowych.

2. Planowanie zamówień publicznych to nie tylko „tabelka”:

  • planowanie zamówień publicznych w ujęciu organizacyjnym,
  • po co nam kolejny dokument – rola planu zamówień publicznych,
  • techniczna strona planowania zamówień publicznych,
  • zarządzanie planem zamówień publicznych.

3. Szacowanie wartości zamówienia:

  • podstawowe definicje i zasady dotyczące szacowania wartości zamówienia
  • określamy przedmiotowy zakres zamówienia publicznego – definiowanie tzw. „zamówień podobnych” na podstawie tożsamości przedmiotowej, czasowej oraz podmiotowej,
  • szacowanie wartości a źródła finansowania wydatków,
  • udzielanie zamówień w częściach – podstawy łączenia oraz podziału przedmiotu zamówienia,
  • zasady dotyczące grupowania zamówień podobnych (roboty budowlane w odniesieniu do definicji obiektu budowlanego, dokumentacja projektowa, dostawa żywności, usługi prawnicze i doradcze, usługi szkoleniowe, sprzęt informatyczny i urządzenia biurowe, in),
  • źródła pozyskiwania danych w procesie szacowania wartości zamówienia,
  • metody obliczania wartości zamówienia,
  • szacowanie wartości zamówień nieprzewidzianych.

4. Opis przedmiotu zamówienia:

  • podstawowe zasady opisu przedmiotu zamówienia,
  • jak zapewnić jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia,
  • jak uniknąć dyskryminującego opis przedmiotu zamówienia,
  • zasady dotyczące „równoważności” przy opisie przedmiotu zamówienia.

5. Kryteria oceny ofert:

  • podstawowe zasady dotyczące wyznaczania kryteriów pozacenowych,
  • cena lub koszt – nowe możliwości,
  • kryteria pozacenowe a opis przedmiotu zamówienia,
  • kryteria pozacenowe a zachowanie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców - jak uniknąć dyskryminującego opisu kryteriów,
  • mierzymy i ważymy kryteria pozacenowe,
  • wyjątek od reguły – kiedy możliwe jest stosowanie ceny jako jedynego kryterium,
  • przegląd i charakterystyka kryteriów pozacenowych a faktyczne zastosowanie w praktyce zamawiającego w kontekście wpływu kryteriów na uzyskanie „wartości dodanej”
    w zamówieniu.

6. Określenie warunków udziału w postępowaniu:

  • cel formułowania warunków udziału w postępowaniu,
  • proporcjonalność i adekwatność wymagań w zakresie warunków udziału w postępowaniu,
  • opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków,
  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunków – jakie dokumenty może żądać zamawiający,
  • poleganie wykonawcy na zasobach i potencjale innych podmiotów.

7. Ogłoszenie o zamówieniu publicznym oraz specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

  • obligatoryjna treść ogłoszenia,
  • miejsce publikacji ogłoszeń w zależności od wartości zamówienia,
  • zasady ustalania terminu składania ofert.
  • obligatoryjna treść SIWZ,
  • postępowanie w przypadku złożenia żądania wyjaśnienia treści SIWZ,
  • dopuszczalność wnoszenia zmian oraz konsekwencje zmian wprowadzanych do treści SIWZ.

II. Aspekty społeczne w zamówieniach publicznych:

  • cel i korzyści ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych,
  • aspekty społeczne a klauzule społeczne – charakterystyka, różnice,
  • klauzule społeczne a zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji,
  • aspekty społeczne jako warunek udziału w postępowaniu,
  • aspekty społeczne jako opis przedmiotu zamówienia,
  • aspekty społeczne w kryteriach oceny ofert,
  • aspekty społeczne w zamówieniach wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Pzp.

III. Dodatek ekstra – czyli co jeszcze musimy wiedzieć o przygotowaniu zamówienia publicznego:

1. Dialog techniczny – skuteczne wsparcie w procesie przygotowania postępowania.

2. Szacowanie wartości i opis przedmiotu zamówienia w zamówieniach poniżej 30 tys. €.

3. Wyłączenie części zamówienia w trybie art. 6a ustawy:

  • różnice w postępowaniu w trybie art. 6a a „tradycyjny” podział zamówienia na części,
  • jak wyodrębnić część zamówienia,
  • kiedy możliwe będzie zastosowania wyłączenia w trybie art. 6a,
  • w jakich zamówieniach zastosowanie wyłączenia będzie najskuteczniejsze.

4. Przygotowanie postępowania w świetle orzecznictwa i wyników kontroli - punkty krytyczne w zamówieniach publicznych.

Termin

2018-09-11

Miejsce

ADN Centrum Konferencyjne
al. Jana Pawła II 25
Warszawa

Cena

590 zł netto

Negocjuj cenę

Szkolenie rozpoczyna się za 2048 dni

Rejestracja

Negocjacja ceny szkolenia otwartego

Cena szkolenia: 590 PLN netto.

Dane kontaktowe

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Polecenie szkolenia
Dane polecającego
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych
Dane osoby/firmy, której szkolenie jest polecane