Prospecting jest stosunkowo nowym pojęciem stosowanym na polskim rynku, natomiast oznacza on nic innego jak poszukiwanie różnych dróg i sposobów dotarcia do potencjalnych klientów, których firma będzie chciała pozyskać.
Przy ogromnie nasyconym rynku dóbr i usług i szerokiej do niej dostępności należy poszukiwać niekonwencjonalnych rozwiązań, które okazują się być najbardziej skuteczne.
Zapewne często sprzedawcy słyszą od swojego szefa pytanie: „To ile telefonów dziś wykonałeś?” Tylko czy to dobre pytanie i dobry sposób postępowania w celu pozyskania nowych klientów? Czy szef chce mieć sprzedawcę zbieracza czy kreatora?
Dla organizacji zapewne cenny będzie sprzedawca kreator – ten, który postawi na jakoś, a nie na ilość kontaktów.
Cele szkolenia:
-
Nabycie umiejętności planowania działań sprzedażowych tak, by osiągnąć postawione przed nami cele.
-
Poznanie zasad organizowania działań prospectingowych.
-
Umiejętność skutecznego zarządzania własną sprzedażą.
-
Skuteczność w podejmowaniu kreatywnych działań sprzedażowych.
-
Wyostrzenie zmysłu sprzedażowego na możliwość pozyskania nowego klienta.
-
Skuteczne wykorzystywanie ogólnodostępnych informacji do zwiększania szans sprzedażowych.
-
Umiejętność efektywnego umawiania spotkań.
-
Przećwiczenie przygotowania się do spotkania, by klient chciał nam poświęcić swój cenny czas.
-
Skuteczność w budowaniu pozytywnych relacji z klientami.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
Uczestnicy szkolenia w jego trakcie będą etapami tworzyli własny „Plan działań prospektingowych” – gotowy dokument do wdrożenia w życie natychmiast po powrocie do swoich działań biznesowych.Każdy z uczestników po szkoleniu wyjdzie z gotowym planem działań prospectingowych.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów popartych krótkimi mini-wykładami, podczas których przekazywane będą niezbędne treści teoretyczne. Charakter zajęć ma za zadanie angażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału, poprzez pracę w grupach, liczne ćwiczenia, dyskusje, burze mózgów, analizę przypadków, symulacje realnych sytuacji / zachowań. Szkolenie nastawione jest na naukę w praktyce.
-
Prospecting - czym jest i do czego służy?
-
Zasady jakimi się rządzi prospecting – zdefiniowanie grupy docelowej oraz zasady dotarcia do niej.
-
Skuteczne pozyskiwanie leadów sprzedażowych za pośrednictwem internetu oraz wyspecjalizowanych firm.
-
Systemy informatyczne z zarządzaniu leadami.
-
Jak leady zamienić na realnych klientów.
-
Plan działań prospectingowych i jego etapy
-
Określenie celu sprzedażowego
-
Określenie targetu klientów
-
Podejmowanie działań prospectingowych w miejscach, gdzie są nasi klienci
-
Zmiana metod działań prospectingowych
-
Planowanie działań prospectingowych w dłuższej perspektywie
-
Monitorowanie działań.
-
Zdefiniowanie profilu Klienta - segmentacja rynku, grupa docelowa
-
Analiza i segmentacja rynku
-
Zdefiniowanie grupy docelowej i jej modyfikacje
-
Kryteria określające klienta – opis cech klienta
-
Stworzenie opisu klienta docelowego
-
Styl działania, a efekty - sprzedawca "zbieracz" czy "kreator"?
-
Kreatywność w sprzedaży – działania niekonwencjonalne
-
Bądź widoczny w sieci – zbuduj osobistą markę w internecie
-
Internet jako narzędzie pozyskiwania nowych klientów
-
Możliwości jakie daje internet w pozyskiwaniu wiedzy na temat trendów rynkowych i zachowań konsumentów.
-
Cztery kroki prowadzące do szybkiego pozyskania Klientów
-
Zdobywanie poleceń – jak to skutecznie robić?
-
Siła social media. Tworzenie obrazu eksperta w swojej dziedzinie.
-
Wykorzystanie nieformalnych spotkań do nawiązywania kontaktów.
-
Networking – co to takiego i jakimi prawami się rządzi?
-
Rozpoczęcie skutecznej sprzedaży - efektywne planowanie strategii sprzedaży
-
Przygotowanie do spotkania – czyli jakich informacji potrzebujemy
-
Praktyczne konstruowanie „Kwestionariusza przygotowania do rozmowy handlowej”
-
Identyfikacja zmiennych negocjacyjnych
-
Priorytety zmiennych negocjacyjnych
-
Rozpoznawanie wywierania wpływu i manipulacji w trakcie rozmów handlowych
-
Co to jest wpływ społeczny? Wyznaczniki i cele przekazu perswazyjnego
-
Perswazja jako metoda wywierania wpływu – jak jej przeciwdziałać
-
Podstawowe reguły wywierania wpływu na ludzi. Reguły Cialdiniego (wzajemność, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, niedostępność) – jak z ich pomocą ludzie na nas oddziałują?
-
Profesjonalne budowanie relacji poprzez wykorzystanie umiejętności interpersonalnych w rozmowach handlowych
-
Poznanie sztuki autoprezentacji, zasad prowadzenia konwersacji
-
Zastosowanie zasad procedencji podczas powitania i przedstawiania, wręczania i przyjmowania wizytówek
-
Obrona własnych interesów: podstawowe zasady trzymania dystansu do partnera w rozmowie o sprawach biznesowych.
-
Stosowane techniki niewerbalne w rozmowach handlowych
-
Wpływ miejsca, otoczenia, warunków, a także przygotowania merytorycznego i wizualnego osób uczestniczących w rozmowach, na efekty rozmów handlowych.
2018-11-06 (2 dni)
Hotel***Beethoven
ul. Ludwika Beethovena 7
Gdańsk
Szkolenie rozpoczyna się za 1991 dni