Cel szkolenia z komunikacji wewnętrznej w placówce medycznej

Głównym celem warsztatów jest przedstawienie metod i technik w zakresie skutecznej komunikacji wewnętrznej w placówce medycznej w sytuacji sporów, negocjacji i konfliktów interpersonalnych a także przyciągnięcia i zatrzymania doświadczonych pracowników w organizacjach ochrony zdrowia. Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne sposoby na skuteczną motywację pracowników służby zdrowia.   

 

Szkolenie dotyczące motywacji pracowników służby zdrowia - dlaczego taki temat?

Szkolenie z motywowania kadry medycznej jest odpowiedzią na bardzo często zgłaszany problem przez kadrę zarządzającą związany z niedoborem i utrzymaniem właściwie dobranego personelu medycznego, administracyjnego i technicznego, prowadzeniem komunikacji wewnętrznej w różnych sytuacjach kryzysowych a także problemami wynikającymi z braku funkcjonowania w placówce systemów motywacyjnych i służących rozwojowi pracowników w organizacjach ochrony zdrowia. 

 

W ramach naszego szkolenia odpowiadamy na wyzwania: komunikacja wewnętrzna i motywacja pracowników placówek medycznych

Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi - medycznymi, administracyjnymi, technicznymi i pomocniczymi - w jednostkach ochrony zdrowia staje się coraz większym problemem w sytuacji rosnących niedoborów kwalifikowanej, doświadczonej kadry niezbędnej do realizacji podstawowej działalności leczniczej jaką jest udzielanie świadczeń zdrowotnych. 

Szkolenie z obszaru komunikacji wewnętrznej w placówce służby zdrowia pozwala na analizę sytuacji w jednostce i dobranie odpowiednich narzędzi, które mogłyby usprawnić obszar kierowania personelem bez którego działalność lecznicza jest niemożliwa. Warsztaty podejmują problematykę sporów, konfliktów, trudnych negocjacji i zmiany organizacyjnej - a zatem tych wyzwań, z którymi placówki medyczne w różnych formach stykają się na co dzień.


Podczas szkolenia z motywacji pracowników służby zdrowia doradzamy

W trakcie naszego szkolenia z zakresu motywowania kadry medycznej doradzamy jak znaleźć, przyciągnąć, zatrzymać i rozwinąć potencjał pracowników w różnych typach organizacji ochrony zdrowia. Wśród narzędzi, które wspierają ten proces, i które aplikujemy uczestnikom szkolenia, są coaching wewnętrzny, zarządzanie talentami i techniki motywacyjne. 
Warsztaty podejmują problematykę budowania kultury organizacyjnej przyjaznej dla pracowników i kapitału społecznego organizacji. To wymaga jednak analizy, doboru właściwych proporcji i kompleksowych działań, które dopasowywane są uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych danej instytucji. 

 

 

Zobacz pełną ofertę naszych szkoleń dla branży medycznej

 


Czas trwania szkolenia stacjonarnego:

Szczegółowy harmonogram do ustalenia: 1 dzień (1 x 8 godzin) lub 2 dni (2 x 8 godzin).

Dostosujemy czas trwania szkolenia do Państwa oczekiwań.

 

Czas trwania szkolenia on-line:

Sugerowany minimalny czas szkolenia zamkniętego grupowego to łącznie 5-6 godzin w zależności od tematu szkolenia (z możliwością podziału na sesje). Finalna długość, ilość i częstotliwość sesji zostaną dopasowane do Państwa oczekiwań i możliwości.

Terminy sesji uzgadniane są indywidualnie i dopasowane do Państwa potrzeb, możliwości i oczekiwań.


Przykładowy harmonogram: 7 sesji trwających od 1 do 3 godzin, dających łącznie 14 godzin szkolenia.

Szkolenie to może być również realizowane w formie indywidualnej - konsultacje 1 na 1, w formie np. 3-godzinnej sesji.
Zapytaj o szczegóły opiekuna szkolenia.


Dodatkowe informacje o szkoleniach zamkniętych AVENHANSEN

Co robimy, aby szkolenie spełniło Państwa oczekiwania:

  1. Wsłuchujemy się w Państwa potrzeby
  2. Doradzamy najlepsze rozwiązania
  3. Wspólnie z Państwem opracowujemy najlepszą taktykę przeprowadzenia szkolenia
  4. Dobieramy najlepszego Trenera (spośród około 80 świetnych fachowców w swoich dziedzinach / praktyków) do realizacji wyznaczonych celów
  5. Opracowujemy zakres merytoryczny i ćwiczenia do przeprowadzenia bardzo dobrego szkolenia
  6. Przygotowujemy świetne materiały szkoleniowe
  7. Na Państwa życzenie pomagamy w znalezieniu i wynajęciu sali szkoleniowej, hotelu, kateringu, przejazdu, atrakcji okołoszkoleniowych, ...
  8. Realizujemy bardzo dobre szkolenie
  9. Służymy pomocą we wdrażaniu poznanej wiedzy i umiejętności w życie
  10. Na Państwa życzenie przeprowadzamy badania efektywności szkolenia i opracowujemy system dalszych szkoleń w celu osiągnięcia maksymalizacji efektów
  11. Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Program szkolenia z komunikacji wewnętrznej w placówce medycznej i motywacji pracowników służby zdrowia

Specjalistyczne warsztaty z elementami coachingu dla medycznej i administracyjnej kadry kierowniczej w podmiotach leczniczych

 

I MODUŁ: SESJA COACHINGOWA (ANALIZA SPECYFIKI I AKTUALNEJ SYTUACJI PLACÓWKI MEDYCZNEJ)

Sesja coachingowa będzie poświęcona wspólnej analizie słabych punktów i zagrożeń, które zmniejszają efektywną działalność podmiotu leczniczego. Będzie ona punktem wyjściem do wyboru optymalnych rozwiązań prewencyjnych, zaradczych bądź rozwojowych dopasowanych do specyfiki placówki leczniczej w zakresie komunikacji wewnętrznej, zarządzania zasobami ludzkimi i tworzenia przyjaznej kultury organizacyjnej. 

  1. Analiza słabych punktów i zagrożeń w organizacji w obszarze komunikacji, kultury organizacyjnej i zasobów ludzkich 
  2. Jak dopasować rozwiązania w zakresie komunikacji, motywacji i rozwoju pracowników do sytuacji i specyfiki placówki
  3. Wdrażanie strategii i narzędzia kontroli czyli jak podnieść efektywność organizacji 

 

II MODUŁ: KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA NA TERENIE PLACÓWKI MEDYCZNEJ 

Moduł będzie służyć wspólnej dyskusji w oparciu o burzę mózgów i przegląd najlepszych praktyk polskich i zagranicznych w tym zakresie i próbie znalezienie odpowiedzi czy można wyjść poza utarte schematy i zacząć na nowo budować relacje z pracownikami aby ich nie tylko przyciągnąć, ale i również zatrzymać  na dłużej. Do tego potrzebne są jednak konkretne działania, które zapewnią poczucie zrozumienia, poszanowania i korzyści dla obu stron.

  1. Spory i konflikty indywidualne oraz zbiorowe - identyfikacja przyczyn, analiza przebiegu i strategie postępowania 
  2. Czy można wynegocjować zmianę w organizacji korzystną dla pracownika i pracodawcy
  3. Jak zbudować relacje w oparciu o wspólne cele, wartości i zyski

 

III MODUŁ: ZARZĄDZANIEM RYZYKIEM I SYTUACJAMI KRYZYSOWYMI W PLACÓWCE MEDYCZNEJ

Nie unikniemy ryzyka w organizacji, możemy jednak sporą jego część przewidzieć aby nie doprowadzić do głębszego kryzysu w obszarze relacji ludzkich wewnątrz organizacji. Czy i jak możemy ochronić się przed falą aby nas nie zalała i czy możemy przewidzieć sztorm – na te pytania postaramy się odpowiedzieć w trakcie tego modułu budując kompleksowe rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem i sytuacjami kryzysowymi w odniesieniu do specyfiki działalności danej jednostki. 

  1. Identyfikacja, kategoryzacja i ocena ryzyka w obszarze zasobów ludzkich
  2. Zarządzanie najczęściej występującymi i najpoważniejszymi ryzykami wewnątrz organizacji (komunikacja kryzysowa, struktura organizacyjna, delegowanie zadań, podział obowiązków, monitoring efektywności wykonywanych zadań)
  3. Jak nie doprowadzać do kryzysu i czy można z niego wyjść obronną ręką 

 

IV MODUŁ: ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI OCHRONY ZDROWIA

Kolejny moduł będzie poświęcony znalezieniu skutecznych rozwiązań i podjęciu praktycznych działań usprawniających procesy rekrutacji  i adaptacji personelu medycznego, administracyjnego i technicznego w obliczu niedoborów kadrowych na rynku pracy w sektorze ochrony zdrowia a także odpowiedzi na pytania jak skutecznie motywować i rozwijać potencjał pracowników służby zdrowia.

  1. Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację i adaptację pracownika 
  2. Dobór technik motywacyjnych do poszczególnych pracowników lub całych grup zawodowych
  3. Czy możliwy jest rozwój zasobów ludzkich w organizacji - główne bariery i zagrożenia, możliwości i perspektywy

 

V MODUŁ: BUDOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ W PLACÓWCE MEDYCZNEJ

Jednych z największych wyzwań dla menedżerów i właścicieli organizacji ochrony zdrowia jest budowanie i rozwijanie kompleksowej strategii, której odbiciem będzie spójna kultura organizacyjna. Jest to tym większe wyzwanie w sytuacji sporów, negocjacji i konfliktów interpersonalnych. Czy możemy stworzyć kapitał społeczny organizacji - czy jest to jedynie mit czy może realna możliwość?

  1. Czy potrzebna jest kultura organizacyjna w podmiocie leczniczym a jeśli tak to jaka
  2. Warsztaty dotyczące narzędzi pomiaru, analizy i oceny funkcjonalności poszczególnych typów kultury organizacyjnej
  3. Jak stworzyć kapitał społeczny i przyjazny klimat organizacyjny w miejscu pracy

 

Autor i copyrights by Dr Maciej Rogala

Jakich metod używamy podczas szkolenia z komunikacji wewnętrznej w placówce medycznej i motywowania pracowników służby zdrowia?

Zależy nam, aby prowadząc szkolenie dotyczące komunikacji wewnętrznej w placówce medycznej oraz kwestii motywowania kadry medycznej, stosować najlepsze metody, dzięki którym uczestnicy szkolenia zdobędą nie tylko wiedzę, ale przede wszystkim poznają praktyczne aspekty omawianych zagadnień. Pracujemy wykorzystując najnowsze i najbardziej efektywne metody szkoleniowe wśród których są:

  • coaching
  • analizy problemowe
  • studia przypadków
  • benchmarking i najlepsze praktyki na rynku
  • dyskusje w grupach
  • odgrywanie konkretnych ról