Zapraszamy 14/15 marca 2016 do
Hotelu SPA Dr Irena Eris w Krynicy Zdroju
Ogólnopolskie Forum Biznesu Strategiczne zarządzanie firmą - wyzwania XXI w.* Oferta Specjalna dla Kadry Kierowniczej * |
||||
Trener AVENHANSEN - Marcin Rzucidło |
Praktyczne szkolenie i porywający wykład. |
Gość Specjalny - Profesor Andrzej Blikle |
||
|
||||
Szkolenie i wykład poprowadzą dwaj wybitni eksperci w dziedzinie zarządzania. |
Specjalnie dla osób zajmujących się zarządzaniem przygotowaliśmy wyjątkową formułę eksperckiego szkolenia połączonego z wieczorem integracyjnym w klimatycznej Restauracji Domek w Dolinie, przy regionalnej muzyce najlepszej w okolicy kapeli góralskiej!
Wyjątkowa cena 2 135 zł* zł przy zgłoszeniach do 29 lutego 2016!
Napisz do nas: konferencje@avenhansen.pl »
*cena zawiera:
- udział w warsztatach i wykładzie
- autorskie materiały szkoleniowe i materiały piśmiennicze
- przerwy kawowe i obiady
- kolacja integracyjna i zabawa przy muzyce góralskiej w Regionalnej Restauracji "Domek w Dolinie"
- nocleg w pok. 1 os. UWAGA! Osoba towarzysząca - nocleg gratis!
- dostęp do Centrum SPA (basen, sauny, jacuzzi, siłownia, strefa cardio).
- masaż Firmowy Dr Irena Eris GRATIS!
Ogólnopolskie Forum Biznesu to wyjątkowa propozycja inicjująca cykl spotkań biznesowych dla kadry zarządzającej - właścicieli i wszystkich kierujących / zarządzających firmami.
Przed konferencją, prześlemy do Państwa ankietę z prośbą o wskazanie w programie obszarów dla Państwa priorytetowych, tak żeby nasi Prowadzący maksymalnie dopasowali realizowany program Forum do Państwa indywidualnych oczekiwań.
Warto tam być! Krynica w ostatnich latach stała się doskonałym miejscem spotkań przedstawicieli świata biznesu.
Nie może Cię tam zabraknąć!
Plan Forum: |
||
I dzień: |
II dzień: |
|
10:00-11:45 zajęcia warsztatowe |
09:00-10:45 zajęcia warsztatowe |
|
|
||
Program: Strategiczne zarządzanie firmą |
Program: Firma XXI w. |
|
Szkolenie prowadzi: Marcin Rzucidło |
Wykład prowadzi: Profesor Andrzej Blikle |
|
Strategiczne cele firmy powinny opierać się na dogłębnej analizie środowiska, w którym firma funkcjonuje oraz być nastawione na zaspokojenie potrzeb i oczekiwań jej interesariuszy, takich, jak: konsumenci, partnerzy biznesowi, pracownicy, czy właściciele. Kluczowa staje się także umiejętność skutecznej realizacji przygotowanej strategii osiągnięcia tych celów – spowodowanie, że organizacja będzie w stanie funkcjonować (na poziomie kompetencji, procesów, czy komunikacji) tak, że osiągnie wyznaczone cele w sposób najbardziej efektywny. Warsztat „Strategiczne zarządzanie firmą” jest zbudowany wokół kluczowych elementów oraz narzędzi strategicznego zarządzania firmą. Dzięki warsztatowi, uczestnicy będą mogli wyznaczyć, zaplanować, wdrożyć, wspierać, monitorować i modyfikować działania prowadzące do osiągnięcia przez firmę strategicznych celów.
Korzyści dla uczestników:
Szkolenie polecamy dla:
Metodologia: Interaktywny warsztat polegający na praktycznym przedstawieniu, przyswojeniu oraz przećwiczeniu elementów związanych z strategicznym zarządzaniem firmą. Poprzez doświadczenie trenera, warsztat będzie także wzbogacony o elementy doradztwa biznesowego, które pozwolą skutecznie odnieść się do konkretnych sytuacji pojawiających się w pracy. Metody dydaktyczne stosowane podczas warsztatu:
Program warsztatu: Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
W ramach wstępu, uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat strategicznego zarządzania firmą od koncepcji tak zwanego „dużego obrazka” („big picture”) – jednego z podstawowych elementów strategicznego podejścia do zarządzania firmą. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń. Uczestnicy zostaną także wprowadzeni w model procesu planowania strategicznego, który pozwoli usystematyzować wiedzę i narzędzia, jak również będzie służył jako pomocna platforma planowania i realizowania strategicznego zarządzania w firmach uczestników. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
W tej części uczestnicy zapoznają się metodami i narzędziami analizy i wnioskowania dotyczącymi otoczenia zewnętrznego firmy. W sposób praktyczny – dla lepszego zrozumienia i utrwalenia przedstawionych elementów i narzędzi – będą również zaangażowani w przeprowadzenie tego typu analizy dla własnej firmy lub też praktyczne zweryfikowanie założeń, na których obecnie pracują. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
W tym module, uczestnicy zapoznają się z metodami i narzędziami związanymi z rozpoznaniem potrzeb i oczekiwań interesariuszy procesu zarządzania strategicznego. W kontekście własnych firm, w ramach ćwiczenia, uczestnicy będą identyfikować lub weryfikować grupy interesariuszy oraz ich potrzeby związane z prowadzeniem działalności firmy. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Na tym etapie warsztatu, uczestnicy, w ramach ćwiczeń na podstawie przedstawionych pojęć i przykładów, będą w stanie zweryfikować własne założenia co do kluczowych elementów związane ze strategicznym zarządzaniem firmą, takie, jak wizja, misja, wartości i cele. W praktyczny sposób będą także w stanie ocenić rodzaj strategii, która w kontekście ich firmy najskuteczniej może realizować wyznaczone cele strategiczne. Dodatkowo, uczestnicy poznają narzędzia priorytetyzacji podejmowanych działań oraz oceny i eliminacji ryzyka w planowaniu i wdrażaniu działań strategicznych. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
W tym module, uczestnicy zostaną przeprowadzeni w praktyczny sposób poprzez metody i narzędzia budowania strategicznej przewagi konkurencyjnej na rynku oraz sposoby i narzędzia bieżącego strategicznego zarządzania tą przewagą. Będą też w stanie zestawić poznany model z własną sytuacją konkurencyjną na rynku. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
W tym module, uczestnicy warsztatu w praktyczny sposób przełożą elementy strategicznego zarządzania firmą wypracowane dotychczas na elementy marketing mix – czyli elementy, za pomocą których firma realizuje koncepcję strategicznego zarządzania na rynku i wśród konsumentów/odbiorców. Uczestnicy będą w stanie zweryfikować, czy ich obecne podejście do działań rynkowych jest optymalne. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Uczestnicy warsztatu poznają kluczowe elementy strategicznego zarządzania firmą, związane z jej sprawnym funkcjonowaniem, które są niezbędne dla tego, aby strategia firmy mogła zostać efektywnie przygotowana i wdrożona. Moduł ten pozwoli uczestnikom w praktyczny sposób spojrzeć na to, jak dzisiaj funkcjonują ich organizacje w kontekście strategicznego zarządzania oraz pokażą, w jaki sposób powinny/mogłyby funkcjonować. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
W tym module, uczestnicy poznają i przećwiczą kwestie związane ze skutecznym zarządzaniem wdrażaniem strategicznego zarządzania firmą, jak również monitorowaniem efektywności tego procesu. W ramach ćwiczeń, na podstawie przedstawionych metodologii, ocenią swój stan obecny oraz wypracują konkretne rozwiązania, które mogą zostać zastosowane w ich firmach w ramach strategicznego zarządzania firmą. Poruszane zagadnienia obejmują między innymi:
Czas trwania warsztatu: 1,5 dnia
|
Podstawowe paradygmaty zarządcze w firmach XIX i XX wieku można opisać w sposób następujący:
W drugiej połowie XX wieku ta sytuacja — przede wszystkim w zakresie paradygmatów 1, 2, 3 i 4 - poczęła z wolna ulegać zmianie, głównie na skutek rozpowszechniania się idei zarządzania kompleksową jakością (ang. Total Quality Management, skr. TQM) pochodzącej od Edwardsa Deminga i jego współpracowników. Metoda ta, początkowo rozwinięta w Japonii, w latach 1980. zaczęła zdobywać zwolenników na kontynencie amerykańskim i w Europie. Dziś, w rozwiniętych gospodarkach świata jest już dość powszechnie znana - przynajmniej z nazwy - choć nadal stosujące ją firmy znajdują się w znaczącej mniejszości. Jednakże liczba tych firm stale rośnie, gdyż nowe paradygmaty zarządzania prowadzą do przewagi na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Na przełomie XX i XXI wieku rozpoczęła się też, dzięki rozwojowi sieci internetowej, rewolucja w zakresie paradygmatu komunikacji. Dziś firmy - które nazwę firmami XXI wieku, gdyż wierzę, że ten właśnie model stanie się dominujący - realizują pięć opisanych wyżej paradygmatów zarządzania w dalece odmienny sposób:
W firmach XXI wieku obok zasobów tradycyjnych — materialnych, energetycznych, finansowych i informacyjnych — zasobem o podstawowym znaczeniu staje się wiedza, którą trzeba nieustannie pozyskiwać, aktualizować i udostępniać pracownikom. Firmy postrzegające wiedzę jako swój podstawowy zasób nazywa się firmami wiedzy lub firmami uczącymi się, a w szerszej perspektywie mówi się o gospodarce wiedzy i społeczeństwie wiedzy. Zarządzanie firmą XXI wieku nie jest łatwe, wymaga bowiem nie tylko nabycia wielu nowych umiejętności, ale też — a może przede wszystkim — porzucenia wielu ugruntowanych przez lata przekonań. To ostatnie zadanie jest szczególnie trudne, bo przecież „gołym okiem widać”, że ludzi interesuje tylko kasa, że bez nadzoru nie będą pracować, że pracownik musi mieć jednego przełożonego, który wydaje mu polecenia, że wreszcie poczta elektroniczna i telefon znakomicie wystarczają nam do komunikacji. I rzeczywiście to wszystko widać gołym okiem, ale gołym okiem widać też, że Ziemia jest płaska, a słońce krąży wokół niej. Wiele wieków musiało minąć, by ludzie porzucili ten uproszczony model Świata, więc dziś — choć tempo zmian w naszej świadomości, nabrało ogromnego przyspieszenia — też minie trochę czasu zanim paradygmaty firmy XXI wieku staną się powszechne. Kto jednak pierwszy przystąpi do tej rewolucji zarządzania może wyprzedzić swoich konkurentów o kilka długości. A wybór należy do nas. Literaturę do wykładu stanowi praktycznie cała moja książki „Doktryna jakości — rzecz o skutecznym zarządzaniu”.
Kliknij i pobierz książkę autorstwa Profesora Andrzeja Blikle:
Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu. |
W celu zgłoszenia się na Forum, prosimy o pobranie formularza znajdującego się poniżej, wypełnienie go i odesłanie na adres: konferencje@avenhansen.pl
W przypadku jakichkolwiek pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji i prosimy o kontakt.
Anna Binda |
||
|
Kom. 515 212 451 Tel. 12 399 41 90 abinda@avenhansen.pl |
|
Anna Korchowiec |
||
|
Kom: 533 305 541
Tel: 12 399 41 68
akorchowiec@avenhansen.pl
|
|
Partnerzy wydarzenia:
Hotel SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój Ul. Czarny Potok 30, 33-380 Krynica-Zdrój, Polska |
Forum Gospodarcze | Lady Bussines.pl Portal biznesowy z Klasą |
||||
Prestiżowy magazyn o zarządzaniu | Europejski Klub Biznesu |