Coaching w standardzie
International Coaching Community (ICC)
Coaching jest procesem, którego głównym celem jest wzmacnianie oraz wspieranie Klienta w samodzielnym dokonywaniu zamierzonej zmiany, w oparciu o jego własne odkrycia, wnioski i zasoby.
Z Coachingu korzystają osoby, które:
- Chcą podwyższyć jakość i skuteczność tego co robią.
- Chcą robić lepiej to, z czym sobie nie radzą.
- Chcą przejąć odpowiedzialność za własne życie i podnieść jego jakość.
- Chcą mieć większe poczucie sprawstwa i samoświadomości.
- Stoją przed trudnymi wyborami.
- Chcą zmiany, a nie wiedzą od czego rozpocząć.
Coaching pomaga pojedynczym osobom i organizacjom w zwiększeniu tempa rozwoju i efektywności działania. Proces coachingowy budowany jest indywidualnie i obejmuje różne poziomy:
1. Poziom organizacyjny:
- Właściciel – mentalność i charyzma właściciela wpływa na zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników.
- Kształtowaniu strategii budowania zespołów i zarządzania zespołami.
- Zwiększaniu efektywności w zadaniach specjalistów i realizowaniu misji firmy.
2. Poziom zarządu:
- Tworzenie strategii rozwoju firmy na najbliższe lata.
- Definiowanie kompetencji potrzebnych do realizacji misji firmy.
Korzyści z coachingu dla Klienta:
- Wzrost efektywności i skuteczności
- Wzrost profesjonalizmu
- Więcej satysfakcji i radości
- Szybki rozwój posiadanych zasobów
- Zwiększa się liczba możliwości
- Zwiększenie pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa
Korzyści z coachingu dla organizacji:
- Wysoka skuteczność – Zwiększa się efektywność pracy poprzez bardzo precyzyjne działania z zindywidualizowaniem potrzeb
- Motywacja – indywidualny tryb pracy nie tylko przyśpiesza pojawienie się oczekiwanych efektów i wzmacnia motywację konkretnego pracownika. Dodatkowo wpływa motywująco na zespół, którego częścią jest pracownik
- Wzmocnienie – proces coachingowy wzmacnia konkretną osobę, jednocześnie powoduje wzmocnienie tego pionu w organizacji, w którym ta osoba realizuje zadania
- Rozwój – promowanie zmian w organizacji przez osoby strategicznie ważne i opiniotwórcze na różnych poziomach zarządzania poprzez ich nowatorskie działania i modelowanie postaw.
- Oszczędność czasu – Coach dojeżdża do Klienta. Standardowo sesja trwa 90 min i odbywa się raz w miesiącu. Nie zakłóca to realizacji zadań Klienta.
Coaching prowadzi certyfikowany trener Marzena Szczepanik
Więcej informacji na temat programu udzieli Państwu:
Aleksandra Pomykaj
Manager ds. Organizacji Szkoleń |
Zapraszamy do świata AVENHANSEN - ten świat, to szkolenia biznesowe - takie, jakich potrzebujecie. To nauka w przyjaznej atmosferze i radość z wykonywanej pracy.