Analiza luk kompetencyjnych (Gap Analysis) |
|
Co to jest?
Analiza luk to narzędzie służące organizacji do porównania aktualnej sytuacji z wytyczonymi celami i określenia obszarów, które mogą być doskonalone. Dzięki tej metodzie diagnozujemy potrzeby w systemie zarządzania, które należy zrealizować, aby przejść na poziom efektywnego zarządzania organizacją.
Oferta
Proponujemy Państwu kompleksową diagnozę, która jest ukierunkowana na określenie silnych i słabych stron obecnego u Państwa w organizacji systemu zarządzania i systemu przepływu informacji. Taka analiza odnosi się także do określenia potrzeb i preferencji zarządu firmy, kierownictwa a także pracowników, a co za tym idzie znalezienie wspólnego obszaru, który będzie satysfakcjonował wszystkie strony.
Analiza organizacji może być także rozbudowana o diagnozę innych obszarów, m. in. sytuacji marketingowej firmy, działalności sprzedażowej itp.
Audyt organizacyjny stanowi podstawę realizacji wszystkich projektów doradczych i może zostać przeprowadzony na trzech poziomach:
- Analiza makro - na poziomie całej organizacji
- Analiza meso - na poziomie wskazanego działu, zespołu, grupy projektowej, itp.
- Analiza mikro - na poziomie pracowników
Narzędzia
- Narzędzia on-line do diagnozy organizacji
- Indywidualny Program Doradczy
- Badanie Benchmarków TDI czyli: Badanie Benchmarków Efektywności Polityki Szkoleniowej
- Kompleksowa ocena efektywności głównych procesów szkoleniowych w organizacji
- Analiza wskaźnikowa skuteczności polityki szkoleniowej firmy
- Standard porównywania się do benchmarków branżowych i sektorowych
Przebieg działań
Przygotowanie i zbieranie danych
- wstępne rozmowy konsultanta z zarządem i kierownictwem
- analiza struktury organizacyjnej i dokumentacji (schemat organizacyjny, regulaminy, procedury, opisy stanowisk)
- wywiady / ankiety - patrz: narzędzia
- obserwacja środowiska organizacji przez naszego konsultanta - analiza pracy na poszczególnych stanowiskach
Raport i rekomendacje
- opracowanie raportu i rekomendacji
- przedłożenie raportu kierownictwu
- konsultacje
- zaproponowanie przez konsultanta działań rozwojowych i/lub naprawczych
- szczegółowe opracowanie założeń projektu doradczego
Korzyści dla organizacji
- przedstawienie obiektywnej informacji dotyczącej stanu polityki zarządzania organizacją i informacji dotyczącej efektywności działań zarządczych
- przedstawienie obiektywnej informacji dotyczącej stanu komunikacji wewnątrz organizacji
- informacje o aktualnej komunikacji wewnętrznej
- informacje o możliwościach działań w obszarze komunikacji
- informacje na temat potrzeb działów / zespołów / indywidualnych pracowników
- możliwość wpływania na poprawę efektywności pracy, dzięki usprawnieniu polityki przepływu informacji
- zwiększenie motywacji pracowników i ich satysfakcji z wykonywanej pracy, dzięki zwróceniu uwagi na ich potrzeby
- ograniczenie marnotrawstwa czasu poświęcanego na konflikty (ich identyfikację i rozwiązywanie), brak niezbędnych informacji lub ich mylne interpretowanie, oczekiwanie na podjęcie decyzji itp.
Kiedy przeprowadzić audyt organizacyjny?
- gdy pojawiają się sygnały dotyczące problemów zarządczych, komunikacyjnych na którymkolwiek szczeblu organizacyjnym
- gdy istnieje potrzeba budowy strategii komunikacji wewnętrznej
- gdy firma chce monitorować rozwój systemów organizacyjnych związanych z zarządzaniem i komunikacją
- gdy firma chce przygotować się do budowy rzetelnych planów szkoleniowych opartych o faktyczne i aktualne potrzeby organizacyjne
Audyt może zakończyć się wyznaczeniem ścieżki szkoleniowej / coachingowej dla poszczególnych Pracowników / Zespołów Państwa Firmy.
![]() |
Ze względu na dużą liczbę wariantowych opcji organizacji audytów, szkoleń i coachingów oraz możliwości układania współpracy, Prowadząca projekty: Aleksandra BilińskaManager ds. Organizacji Szkoleń Tel. kontaktowy: +48 515 212 448 |
|