Siła wizerunku w budowaniu relacji zawodowych

Twój wizerunek, własny styl i sposób w jaki jesteś postrzegany – oto czynniki mające wpływ na to, jak daleko zajdziesz i czy odniesiesz sukces w pracy. Nasze kariery nie zależą wyłącznie od instytucji, w której pracujemy, lecz również od naszego postępowania". (Elri Sampson, Jak tworzyć własny wizerunek)

To, jak jesteśmy odbierani przez innych, jest efektem naszych działań przez cały czas naszego życia.  Chcemy tego, czy nie, dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje – POZYTYWNE lub NEGATYWNE.
Robimy to przez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy oraz poprzez działania, jakie podejmujemy.


WIZERUNEK – to nic innego, jak to, co myślą o nas inni, co myślą o nas klienci, co myśli o nas konkurencja, partnerzy, kontrahenci, inwestorzy, czy środowisko branżowe i każde inne dla którego istniejemy, podejmujemy określone działania, czyli wszystko to, co inni o nas wiedzą lub … sądzą, że wiedzą.
Zależy nam na wizerunku pozytywnym, ponieważ chcemy być odbierani jako profesjonaliści, specjaliści. Zależy nam na tym, aby nasz wizerunek informował o kompetencjach, profesjonalizmie, wiarygodności, skuteczności i uczciwości.


Każdy z nas pozostając w jakiejkolwiek relacji z innymi ludźmi, dostarcza im informacji na swój temat i czyni to za pomocą słów i/ lub niewerbalnie. Oznacza to, że chcemy tego czy nie – nie możemy nie wysyłać komunikatów na swój temat. Ludzie zaś, komunikując się z nami, informacje te odbierają i na tej podstawie tworzą sobie obraz naszej osoby. Oznacza to znów, że chcemy tego czy nie – pozostawiamy ślad w myślach, w emocjach i w pamięci ludzi, z którymi się kontaktujemy.


Elementy budowania wizerunku:

  • wygląd zewnętrzny
  • zachowanie i maniery
  • umiejętności interpersonalne w zakresie nawiązywania kontaktów, sprawnego komunikowania się z innymi, budowania i podtrzymywania relacji interpersonalnych
  • kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie
  • sukcesy, osiągnięcia, dorobek zawodowy, naukowy, artystyczny, wszelki dorobek własny
  • styl życia: jakość relacji z ludźmi, ze współpracownikami, z najbliższymi, sposób spędzania wolnego czasu, hobby


I … aby nasz wizerunek był spójny i wiarygodny dla odbiorcy – elementy te powinny występować razem.

 

----------------------------------------

Zdjęcie pobrano z:

http://www.publicdomainpictures.net

 

 

[MOBILE]


 

Powrót do strony z artykułami

 


 

AVENHANSEN Sp. z o.o. zezwala na kopiowanie i wklejanie na inne strony internetowe powyższego artykułu pod warunkiem dodania pod artykułem poniższego tekstu i dodania linka do tej strony:

Artykuł jest własnością firmy szkoleniowej AVENHANSEN Sp. z o.o.

Link do artykułu »

Siła wizerunku w budowaniu relacji zawodowych
Oceny: 4 z 5 z 26 głosów