Poziom zaangażowania pracowników leci na łeb na szyję. Lekarstwo? Szkolenia.

 

Poziom zaangażowania pracowników leci na łeb na szyję. Lekarstwo? Szkolenia wallpaper.om

 

Niskie zaangażowanie pracowników - ten problem spędza sen z powiek nie jednemu pracodawcy. Wystarczy dodać, że w USA 64 proc. pracowników z nich wykonuje swoje obowiązki bez zaangażowania. Odpowiedzią na ten problem mają być szkolenia.

– Świat się zmienia, a wraz z nim potrzeby firm w zakresie szkoleń - zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Patryk Góralowski, partner zarządzający w Knowledge Brasserie - edukacyjne delikatesy. - Przede wszystkim do przedsiębiorstw przychodzą młodzi ludzie, którzy mówią: „kariery to my od razu nie chcemy, ale chcemy zdobyć doświadczenie”. Oczekują czegoś, co będą mogli zaraz po zapoznaniu się z tym zastosować w swojej aktywności zawodowej - dodaje.

 

Te narzędzia zyskują na znaczeniu

Jak podkreśla, oczekiwanie gotowych rozwiązań, które będą możliwe do natychmiastowego zastosowania, to cecha charakterystyczna młodego pokolenia na rynku pracy. Na znaczeniu zyskują też narzędzia z różnych obszarów działalności organizacji pozwalające szybko i skutecznie osiągać założone cele.

– Młodzi chcą wiedzieć, jak przygotować zadania do realizacji zarówno w indywidualnym, jak i zespołowym zakresie. Chcą także znać sposoby operacjonalizacji (przekształcenia celu głównego na szereg mniejszych działań operacyjnych – red.), podzielenia zadania na kilka zadań, przypisania priorytetów i wykonania tego wszystkiego – precyzuje Góralowski. – Potrzebują konkretnych narzędzi, które ktoś im pokaże, tak by już kwadrans później mogli je zastosować. Bardzo dużo z nich dotyczy zarządzania czasem oraz bycia efektywnym i produktywnym.

 

Szkolenia – cenny benefit

Same szkolenia coraz częściej są traktowane przez młodych pracowników jako cenny benefit pracowniczy. Zajmuje on jedno z najwyższych miejsc na liście najbardziej oczekiwanych świadczeń.

– Często jest to zysk dla pracownika oraz element lojalizujący, który działa na korzyść pracodawcy – tłumaczy Góralowski. – Mogą to być zarówno krótkie szkolenia, które wspierają pewien obszar kompetencji, lub dłuższe programy rozwojowe. Większość zatrudnionych uważa, że jest to dla nich bardzo ważne.

 

Pracownik, który zna swoje cele będzie efektywny i zmotywowany

Realizacja celów biznesowych to kluczowe zadanie każdej, zarówno dużej, jak i mniejszej firmy. Zwiększenie sprzedaży, liczby klientów czy udziału w rynku to wyzwania, które stoją nie tylko przed samą organizacją, ale także przed jej pracownikami.

 

Więcej w coraz krótszym czasie

Doskonalenie kompetencji kadr jest konieczne, bo coraz ważniejsza jest tzw. sprawczość, czyli konieczność wykonywania większej liczby zadań w krótszym czasie. – Musimy więc nauczyć się robić więcej w coraz krótszym czasie bez szkody dla innych zatrudnionych, organizacji i samego siebie – mówi Góralowski.

 

Zainspiruj swoich pracowników

Drugi, bardzo istotny obecnie, obszar kompetencyjny to umiejętności inspiracji i motywowania pracowników. Jak wynika z ubiegłorocznego badania Instytutu Gallupa, 64 proc. zatrudnionych w skali całego globu nie jest zaangażowanych w wykonywanie swoich obowiązków profesjonalnych.

– W Stanach Zjednoczonych tylko jedna trzecia zatrudnionych jest oddana pracy. W związku z tym obszar motywacji, zaangażowania, inspiracji i kompetencji menadżerów i przełożonych również zyskuje na znaczeniu – wskazuje Góralowski.

Jak wynika z raportu Instytutu Gallupa firmy, które inwestują w rozwój swoich pracowników, otrzymują w zamian ich wyższe zaangażowanie, a w rezultacie – nawet trzy razy większe zyski niż przedsiębiorstwa zatrudniające osoby mało oddane swoim obowiązkom.

 

Źródło:

http://nf.pl/manager/poziom-zaangazowania-pracownikow-leci-na-leb-na-szyje-lekarstwo-szkolenia,,51095,38

Poziom zaangażowania pracowników leci na łeb na szyję. Lekarstwo? Szkolenia.
Oceny: 3 z 5 z 29 głosów