Marketing mobilny - czym jest i jakich narzędzi używać by był skuteczny?

IndoorWraz z erą mediów społecznościowych wydawałoby się, że sprzedaż telefoniczna powoli odchodzi w zapomnienie. Jednak zamiast tego, ewoluowała w marketing mobilny. Z założenia ma on ogromny potencjał - każdy nosi ze sobą telefon komórkowy, a dobrze poprowadzona rozmowa przyniesie korzyść w bardzo krótkim czasie.

Czym jest prawdziwy marketing mobilny i jakich narzędzi powinniśmy używać, by był skuteczny i przynosił zyski?

 

 

Spis treści:

Czym jest marketing mobilny?

Telemarketing - skuteczna sprzedaż przez telefon

Podaruj swój czas, zamiast go zabierać

Rozmawiaj i pytaj - wykorzystaj inteligencję emocjonalną

Wizualizacja, czyli zaprezentuj przedmiot w odpowiedniej formie

Technika kanapki i kreatywne myślenie - pyszne połączenie

Pozostaw po rozmowie uczucie wygranej

Czym jest marketing mobilny?

Marketing mobilny to inaczej sprzedaż telefoniczna. Wielu ludzi wciąż unika tej techniki i tłumaczy się, że jest wiele narzędzi, które ją świetnie zastępują. Wystarczy jednak chwila zastanowienia, żeby wysnuć wnioski, że ten typ sprzedaży daje nam jedyne w swoim rodzaju możliwości. Dobrze opracowany skrypt rozmowy i prowadzenie jej według wcześniej ustalonych zasad, może przynieść ogromne korzyści.

Telemarketing - skuteczna sprzedaż przez telefon

Aby rozmowy biznesowe prowadzone przez telefon kończyły się szczęśliwie dla nas, powinniśmy opanować kilka umiejętności, które jednocześnie będą naszymi podstawowymi narzędziami pracy. Mówi się, że wybitny sprzedawca musi być wyposażony w:

  • umiejętności;
  • zaangażowanie;
  • predyspozycje;
  • wiedzę.

Niestety, mało kto posiada wszystkie z nich. O ile umiejętności i wiedzę można wyćwiczyć, to zaangażowanie będzie zależało od tego, czy konkretna czynność sprawia nam radość i czy mamy odpowiednią motywację do działania. Jeśli chodzi o predyspozycje, to zdania są podzielone, jednak najczęściej kojarzą się z wrodzonym talentem.

Dzięki odpowiednim szkoleniom z zakresu psychologii obsługi klienta dowiemy się, że tak naprawdę jedyne czego potrzebujemy do odniesienia sukcesu i skutecznej sprzedaży, to umiejętność słuchania. Sprawimy tym, że klient nie odłoży słuchawki zniecierpliwiony i odwdzięczy się tym samym - słuchając naszej oferty.

 

Chcesz odnieść sukces w sprzedaży przez telefon? Sprawdź naszą ofertę szkoleń!

Szkolenia otwarte ze sprzedaży i obsługi Klienta

Podaruj swój czas, zamiast go zabierać

Tym, co najszybciej odrzuca od nas klienta, jest zapytanie go, czy może poświęcić nam trochę czasu. Czas jest wyjątkowo cennym towarem, mało kto chce ofiarować go zupełnie za darmo. Przekonajmy więc kogoś przez telefon, że nie tylko ofiarujemy mu coś od siebie, ale również cała rozmowa jest inwestycją w przyszłość.

Przygotujmy się, zanim wykręcimy numer. Zbierzmy podstawowe informacje o kliencie i zaproponujmy coś, co może być w danej chwili atrakcyjne. Szkolenie z zakresu psychologii obsługi klienta pozwoli nam lepiej wczuwać się w odpowiednią rolę.

Rozmawiaj i pytaj - wykorzystaj inteligencję emocjonalną

Inteligencja emocjonalna to nie tylko wysoki poziom empatii, który przydaje się sprzedawcy. To także umiejętność analizowania własnych emocji i bezbłędne odczytywanie ich u drugiej osoby. Odniesienie sukcesu w dużej mierze uzależnione jest od sposobu prowadzenia rozmowy. Wykorzystajmy przewagę i zamiast zasypywać klienta szczegółami oferty, zapytajmy, czego potrzebuje i dostosujmy się do niego.

Zadając pytanie w odpowiedni sposób, sami prowokujemy do zainteresowania się konkretnymi cechami naszego produktu. Inteligencję emocjonalną można rozwijać na różne sposoby. Jednym z najszybszych jest odpowiednie szkolenie. Poznamy na nim nie tylko tajniki psychologii, ale też ćwiczenia mające na celu poszerzenie naszych horyzontów.

Wizualizacja, czyli zaprezentuj przedmiot w odpowiedniej formie

Kiedy sami wybieramy się na zakupy, to zazwyczaj mamy określony cel - kupić coś, czego w danej chwili potrzebujemy. Podobnie myśli klient. Jeśli zadzwonimy do niego z ofertą, to prawdopodobieństwo nietrafienia w jego potrzeby są wysokie. Odpowiednie wykorzystanie wrodzonej ciekawości sprawi, że rozmówca sam zapyta nas o oferowaną usługę.

Podczas rozmowy starajmy się wytłumaczyć, dlaczego korzystanie z naszej usługi ułatwi jego życie lub jakie konkretne zyski przyniesie. Trudniej odmówić widocznym korzyściom niż samej usłudze, z którą jeszcze nie mieliśmy do czynienia.

Technika kanapki i kreatywne myślenie - pyszne połączenie

Technika kanapki jest metodą przedstawiania produktów i usług. Wykorzystuje sposób zbierania informacji przez człowieka, ponieważ jego umysł jest tak skonstruowany, że najlepiej pamięta pierwszą i ostatnią informację, jaką otrzymał. Środkowa część jest pomijana, dlatego powinniśmy zwracać szczególną uwagę na kolejność podawania informacji podczas konwersacji.

Co więc przekazać w trakcie naszej rozmowy, a starać się omijać na początku i na końcu? Zazwyczaj będzie to cena lub inne specyficzne informacje, które podane najpierw odrzucą od nas klienta.

Pozostaw po rozmowie uczucie wygranej

Będąc na zakupach, czujemy większą satysfakcję, jeśli zdobędziemy coś po dużo niższej cenie niż zazwyczaj lub z oferty limitowanej. Podobnymi zasadami rządzi się marketing mobilny. Warto wiedzieć, że uczucie wygranej potęguje tajemnica. Klient o wiele bardziej zaciekawi się ofertą, jeśli będzie miał świadomość, że może stać się częścią ekskluzywnej grupy. W tym przypadku grupy ludzi poinformowanych o specjalnej, krótkotrwałej promocji.

Warto zgłębiać podobne techniki perswazji. Na profesjonalnie prowadzonych szkoleniach mamy możliwość poznania największych zawiłości asertywnej komunikacji z klientem.

 

Podnieś swoje zdolności komunikacyjne i osiągnij sukces w sprzedaży

Szkolenia otwarte ze sprzedaży i obsługi Klienta

Marketing mobilny - czym jest i jakich narzędzi używać by był skuteczny?
Oceny: 5 z 5 z 3 głosów