Marketing małych firm

Marketing biur podróży, czy ogólnie rzecz ujmując, marketing małych firm, stanowi centrum uwagi dla wszystkich zainteresowanych. Marketing nowoczesny, istniejący także pod nazwą trade marketing skupia się nie tylko na tych największych spółkach, ponieważ to właśnie w korporacjach, czy dużych przedsiębiorstwach, istnieją wyodrębnione komórki czy działy, dbające o budowanie strategii i planów marketingowych, czy zastanawiające się jak przeprowadzić badania marketingowe. Te małe, często rodzinne firmy, nie mają tyle szczęścia, i wypracowują wszystko same, nie mając dojścia do istniejącego już know- how, a co jedynie do literatury tematu czy szkolenia: „marketing małych firm”, tudzież: „komunikacja marketingowa-szkolenie”.

 

Szkolenia z marektingu


Sukces przedsiębiorstwa, opiera się na pojęciu wspomnianym powyżej, a jest nim trade-marketing. Organizacja marketingu w firmie, to nic innego jak obserwacja i właściwe rozpoznanie potrzeb klientów, ich preferencji i upodobań, a właśnie te czynniki można by znaleźć w słowniku pod pojęciem: trade marketing definicja. Duże firmy nie mają większych problemów ze stosowaniem odpowiednich narzędzi do badań rynku, ale co z tymi, którzy prowadzą jednoosobowe  działalności  i dopiero co poznają zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów? Raczkującemu przedsiębiorcy doradza się zazwyczaj segmentację rynku. Polega ona na dostosowaniu działalności i usług do konkretnej, wybranej wcześniej grupy klientów, do których łatwiej będzie dopasować i dobrać produkt, poprzez fakt, że nie trzeba będzie uogólniać działań, tak aby spodobały się wszystkim.  Po pierwsze jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził a poza tym, jeśli proponowana przez nas usługa odniesie sukces wśród wybranej grupy klientów, to nic nie będzie stało na przeszkodzie aby po lekkim zmodyfikowaniu i delikatnej kosmetyce, nie skierować jej do kolejnego targetu. Marketing małych i średnich przedsiębiorstw powinien opierać się na jeszcze jednym filarze, a mianowicie właściciele tychże firm muszą mieć wciąż na uwadze, że rynek zalany jest wręcz różnego rodzaju produktami, i samo wypuszczenie kolejnej usługi to za mało. Obecnie należy się bowiem skupić na wywołaniu u klienta potrzeby zakupienia danego przedmiotu, tak aby nie zginął on pominięty w gąszczu podobnych bądź wręcz tożsamych. Ważnym elementem marketingu jest również cena, która wyraża wartość produktu. I wcale nie sztuką jest ustalić zaniżoną cenę, tylko po to aby zachęcić potencjalnych nabywców. Ba, taki zabieg może wręcz wywołać odwrotne skutki i spowodować, że klienci nie kupią takiego produktu. Jak to możliwe? Proponowanie ceny zdecydowanie niższej niż za podobnego typu usługi może wywołać podejrzliwość i niepewność, czy oferowany towar jest na pewno pełnowartościowy i godny zaufania.

 

Ustalając cenę, musimy zatem przekonać potencjalnych kupców, że jest ona adekwatna do oferowanych przez nas usług, nie szokuje ani tym, że jest za niska, ani za wysoka. Budowa planu marketingowego, obok strategii cenowej, powinna uwzględniać również kanały dystrybucji, w czym najistotniejszy okazuje się przepływ informacji. Należy zastanowić się w jaki sposób najszybciej, najbardziej ekonomicznie, a do tego bez uszczerbku na produkcie można go przetransportować, magazynować, czy chociażby przygotować do wysyłki do sklepów, czy klientów bezpośrednich. Jest to zazwyczaj dość długa i pełna zakrętów droga, którą warto dobrze wcześniej przeanalizować, tak aby podejmowane przez nas działania były opłacalne. Istnieje jeszcze jedna kwestia ściśle skorelowana ze słowem marketing, a mianowicie promocja. Jej głównym zadaniem jest informowanie potencjalnych klientów o posiadanej przez nas ofercie oraz zachęcanie do jej zakupienia. Można tutaj zastosować różne narzędzia trade marketingowe takie jak: reklama, marketing ukryty, Internet w sprzedaży, czy chociażby sprzedaż osobistą.  Możliwości jest rzeczywiście wiele, warto jednak rozważyć i przemyśleć ich zastosowanie, tak aby nasze działania nie były chaotyczne i oderwane od rzeczywistości. Jeśli wchodzimy dopiero na rynek to podstawowa zasada, jaką należy się kierować to obserwacja działań tych, którzy istnieją w branży już od jakiegoś czasu. Badania marketingowe, szkolenia na to zawsze jest czas, najpierw jednak przyjrzyjmy się konkurencji, ponieważ już samo to, może się okazać niezwykle pomocne w poruszaniu się po rynku.
 

 

 


 

 

Powrót do strony z artykułami

 

 


 

AVENHANSEN Sp. z o.o. zezwala na kopiowanie i wklejanie na inne strony internetowe powyższego artykułu pod warunkiem dodania pod artykułem poniższego tekstu i dodania linka do tej strony:

Artykuł jest własnością firmy szkoleniowej AVENHANSEN Sp. z o.o.

Link do artykułu »

 


 

 
Marketing małych firm
Oceny: 3 z 5 z 37 głosów