Wizerunek firmy to całokształt działań, jakie mają wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa przez jego klientów. Liczy się nie tylko właściwa komunikacja i zadbanie o potrzeby partnerów, ale również rzeczy o wiele bardziej przyziemne, takie jak wygląd samego miejsca spotkań, recepcji czy biura. Klient buduje sobie wizerunek firmy na podstawie minionych wrażeń i dzieli się nim z przyjaciółmi. Warto więc w pierwszej kolejności zadbać właśnie o drobiazgi, żeby sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa nie miał negatywnego wpływu na odbiór marki.
Spis treści:
Pozytywny wizerunek firmy wśród klientów - jak o niego zadbać?
Jak klient postrzega firmę? Na co zwraca uwagę?
Dlaczego dążenie do pozytywnego wizerunku firmy w oczach klienta jest tak istotne?
Pozytywny wizerunek firmy wśród klientów - jak o niego zadbać?
Funkcjonuje przekonanie, że za wizerunek firmy jest odpowiedzialny tylko dział PR. Niestety, nie sprowadza się on tylko do powierzchownych działań i graficznego wizerunku. Wizytówki i logo mają wpływ na klienta, jednak to nie one pozostawiają wrażenie na dłużej. O pozytywny wizerunek musi zadbać cała firma. Liczy się zróżnicowane działanie i stopniowe budowanie dobrego imienia w świadomości klientów.
Działanie rozpocznijmy od właściwych szkoleń, które pomogą pracownikom wcielić się w przeciwną rolę i zwiększyć poziom inteligencji emocjonalnej w kontaktach. Kolejnym krokiem powinno być omówienie z poszczególnymi działami planu wprowadzania zmian tak, aby rewolucja nie była uderzeniowa. Jeśli mamy konkretną wizję firmy, warto zrobić burzę mózgów i zastanowić się, dlaczego wśród klientów nie jesteśmy postrzegani w taki sam sposób.
Jeśli przeszliśmy etap przygotowań i wyciągnęliśmy z niego wnioski, to opracujmy plan działań i kompleksowych przygotowań, które poprawią wizerunek oraz relacje z klientami. Pomocne również będzie określenie potrzebnych narzędzi i kolejnych szkoleń, które pomogą zgłębić nowoczesne formy marketingu i coaching biznesowy. Czyli to, co składa się na skuteczną sprzedaż.
Poznaj najnowsze standardy obsługi klienta w biznesie - sprawdź naszą ofertę!
Szkolenia otwarte ze sprzedaży i obsługi Klienta
Jak klient postrzega firmę? Na co zwraca uwagę?
Sposób postrzegania firmy przez klienta jest bardzo ważny i warto znać przebieg tego procesu. Na wypracowanie opinii wpływają różnorodne czynniki, a nie tylko jedna wizyta i zobaczone logo. Budowanie wizerunku instytucji może rozpoczynać się jeszcze na długo przed odwiedzinami klienta w firmie.
Potencjalny klient najpierw szuka informacji o przedsiębiorstwie w internecie. Sprawdza dojazd do siedziby, czyta opinie, orientuje się w sposobie działania. Marketing internetowy i sposób jego prowadzenia mają wpływ na nastawienie klienta do naszej firmy. Odpowiednio przygotowany gość odwiedza biuro, zaczynając od zaparkowania samochodu i wizyty w recepcji. Na tym etapie uśmiech na ustach pracowników i porządek mają kluczowe znaczenie - pierwsze wrażenie budują przede wszystkim efektywna komunikacja interpersonalna oraz schludne otoczenie.
Dlaczego dążenie do pozytywnego wizerunku firmy w oczach klienta jest tak istotne?
Poprawa wizerunku będzie stopniowa, jednak kluczowa jest praca nad wymienionymi przed chwilą czynnikami. Prawidłowo przywitany klient stanie się o wiele łatwiejszy w kontakcie i maleją szansę na jego wycofanie się z biznesu, a nawet przejście do konkurencji.
Kolejnym krokiem jest zainwestowanie w odpowiednie szkolenia, aby personel był dobrze przygotowany na niespodziewane zdarzenia i nietypowe interakcje z klientami. Podniesienie kompetencji biznesowych mocno wpłynie na poprawę relacji i skuteczne negocjacje biznesowe. Będziemy zaskoczeni, jak dużo w wizerunku potrafi zmienić praca u podstaw.
Rozwiń umiejętności komunikacyjne i osiągnij sukces w biznesie
Szkolenia otwarte z komunikacji i negocjacji
Maciej Firlit
O autorze:
Założyciel i Prezes Zarządu AVENHANSEN Sp. z.o.o. z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży szkoleniowej. Przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej od sekretarza, przez HR-Managera, po Dyrektora i Prezesa Zarządu. Duży nacisk kładzie na wysoką jakość obsługi klienta. Jego liberalne podejście do zarządzania, bazujące na partnerstwie, słuchaniu innych i dyscyplinie jakościowej, przyczyniło się do sukcesu firmy AVENHANSEN. Jest precyzyjny, nie akceptuje półśrodków i dróg na skróty. Prywatnie największą radość czerpie z podróżowania i obcowania z naturą.
Więcej informacji: Maciej Firlit