Pytanie, wydawałoby się dość tendencyjne, szczególnie, z uwagi na fakt, ze dziś, każdy z nas nazywa się autorem. Jesteśmy blogerami, umieszczamy swoje posty na serwisach społecznościowych, jesteśmy pracownikami, którzy niejednokrotnie muszą zredagować bądź umieścić jakieś informacje czy komunikaty na stronach przedsiębiorstwa i oczywiście udzielamy się na wszelakich forach.
W związku z powyższym można by wysnuć wniosek, że skoro wszystko to, co wymyślimy, krąży gdzieś tam w eterze, jest nawet komentowane bądź wzbudza dyskusję, to jest to oznaka, naszego wprawnego pióra, zdolności osobistych oraz trafnych spostrzeżeń.
Ja jednak nie należę do grona tak optymistycznych osób i śmiem nawet twierdzić, że nie każdy nie tylko nie może, ale i nie powinien publikować swojej radosnej twórczości na szerszym polu.
Przejdźmy jednak do kwestii bardziej merytorycznych a zatem do profesjonalnych stron internetowych, ponieważ to właśnie one są często źródłem podstawowych informacji oraz powodem, dla którego skłaniamy się ku poszczególnym usługom czy produktom. CO zatem winno przykuwać naszą uwagę oraz co stanowi największy wabik?
Tak naprawdę, rad może być tysiące a prawda jest taka, że to wszystko zależy od wielu czynników. Czasami, młodzi przedsiębiorcy zatrudniają fachowców, którzy zajmują się projektowaniem i obsługą strony internetowej, a i tak, ta nie robi furory. Dlaczego?
Z pewnością, jednym z głównych czynników jest fakt, że wymyślono chyba już wszystko: strony zaprojektowane i wypieszczone od A do Z, pełne wysoko oddziaływających na ludzi kolorów, idealnych twarzy, sprzedające marzenia, obfitujące w niedoścignione wzorce i wszędobylskie slogany. Czy to jednak rzeczywiście recepta na sukces? Pewnie jeszcze kilka lat temu a i owszem, ale obecnie społeczeństwo jest już zmęczone tym całym perfekcjonizmem, przybieraną maską, ułudą oraz sztucznością. Zostaliśmy już tyle razy oszukani i wystawieni do wiatru, ze wolimy coś może i „brzydszego” czy lepiej napisać realnego, ale przez to prawdziwego i naturalnego. Powiedzmy sobie szczerze, gdybyśmy w tym momencie stanęli przed wyborem jednej z dwóch przychodni stomatologicznych, to większość wybrałaby przede wszystkim tę, gdzie mogłaby obejrzeć chociażby zdjęcia uzębienia „przed” i „po”, bardziej niż idealną modelkę z równie idealnym uśmiechem.
Kolejną, coraz istotniejszą dla wszystkich kwestią, stały się fakty. Na pamięć, możemy przytoczyć wszystkie typowe frazy przeczytane w Internecie. Wszystko jest profesjonalne, nietuzinkowe, ekskluzywne i wyjątkowe. Jednak co w związku z tym? Czy dzięki, tego typu przymiotnikom odkrywamy jakieś nowe prawdy objawione? Absolutnie nie. Oddychamy natomiast z ulgą kiedy czytamy proste dane i rezultaty, na których nam zależy. Przestaliśmy już być naiwni i przyjmować wszystko to, co serwuje się nam niby dla naszego dobra. Interesuje nas konkret, prawda i prostota. Dobre wrażenie dają klarowne podpunkty, które pomimo, że dla co poniektórych mogą wydać się trochę za krótkie, a tym samym obcesowe, to i tak bardziej przemawiające do naszej wyobraźni niż zawoalowane, pięknie ozdobione zdania, których nikt nie ma siły i czasu czytać.
Do jakich celów służy nam zresztą komputer i kiedy po niego sięgamy? Właśnie wówczas, gdy potrzebujemy szybko i na temat uzyska interesujące nas informacje. Gdybyśmy natomiast pragnęli jeszcze raz nacieszyć się trylogią, to z pewnością, po nią właśnie sięgnęlibyśmy zamiast włączać guzik startu, nieprawdaż?
Kiedy już zrozumiemy powyższe, czeka nas jeszcze tylko kilka zadań takich jak: sprawianie, że strona „żyje”, a dzieje się tak wtedy, gdy coś się na niej dzieje, jest uaktualniana, a my umieszczamy na niej nowe informacje. Upewnianie się, że każdy, z podkreśleniem, tego, kto wejdzie nań pierwszy raz, będzie w stanie sprawnie się po niej poruszać, czyniąc to intuicyjnie i niejako przypadkowo, acz trafnie. A na koniec pozycjonowanie strony, bez czego nawet ta najlepiej wykonana i konkurencyjna, może sobie nie poradzić.
To tyle i aż tyle. Ciekawi mnie jeszcze tylko jedno, co dla Was osobiście, przyciąga w pewne miejsca w sieci?
Maciej Firlit
O autorze:
Założyciel i Prezes Zarządu AVENHANSEN Sp. z.o.o. z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży szkoleniowej. Przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej od sekretarza, przez HR-Managera, po Dyrektora i Prezesa Zarządu. Duży nacisk kładzie na wysoką jakość obsługi klienta. Jego liberalne podejście do zarządzania, bazujące na partnerstwie, słuchaniu innych i dyscyplinie jakościowej, przyczyniło się do sukcesu firmy AVENHANSEN. Jest precyzyjny, nie akceptuje półśrodków i dróg na skróty. Prywatnie największą radość czerpie z podróżowania i obcowania z naturą.
Więcej informacji: Maciej Firlit