Internet – sposoby wykorzystania w marketingu

Komunikowanie się jest wrodzoną potrzebą ludzką. Przychodząc na świat, instynktownie poszukujemy możliwości uzyskania kontaktu z innymi ludźmi. Ten naturalny proces zawsze jest uwarunkowany specyficznymi warunkami kulturowymi i cywilizacyjnymi – dziś z całą pewnością uzyskanie kontaktu z dużą liczbą osób jest zdecydowanie łatwiejsze niż jeszcze sto lat temu. Przekazywanie informacji, dzielenie się swoimi pomysłami, udostępnianie swojej wiedzy i doświadczenia jeszcze nigdy w historii nie było tak łatwe jak dzisiaj. Przepływ danych jest współcześnie głównym motorem napędowym wpływającym na rozwój globalnej sieci. Im sprawniejsze są sposoby docierania do wybranej grupy ludzi oraz im bardziej potrzebne to jest, tym szybciej usługi i związane z nimi cele zostają osiągnięte. Najważniejszym instrumentem dającym nieograniczone możliwości w przesyłaniu informacji jest Internet, czyli światowa Sieć Sieci. Miejsce, w którym każdy może znaleźć to, czego szuka i potrzebuje. Każdy może mieć dostęp do informacji, zrobić zakupy nie ruszając się z domu, skorzystać z licznych usług bankowych, ubezpieczeniowych czy zdrowotnych. Internet to nie tylko praca i załatwianie najważniejszych spraw – to również miejsce dające możliwość zabawienia się i rozerwania. Internet dla milionów stał się narzędziem pracy, dochodowym źródłem utrzymania, a także nieodzownym elementem życia codziennego.


Potęga Internetu staje się bardziej widoczna gdy porównamy ekspansję jego możliwości na coraz większe grupy ludzkie. To właśnie z perspektywy lat można zauważyć, że Internet jest najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijającym się środkiem masowego przekazu. Radio, jako pierwsze medium do przekazywania informacji na większe odległości, miało 50 milionów użytkowników dopiero po 38 latach. Kolejna w rankingu jest telewizja, która po 13 latach osiągnęła tą liczbę. Internet zaś zaledwie po 5 latach.  A tempo, w którym Internet zyskuje swoich odbiorców wciąż wzrasta. Wzrasta również świadomość użytkowników korzystających z usług internetowych. Wiele czynników wpływa na wzrost zainteresowania Internetem. Przede wszystkim wzrost popularności Internetu zależny jest od dynamicznego rozwoju Sieci i usług z nim związanych. Rośnie liczba korzystających z Internetu wśród kobiet oraz mieszkańców małych miasteczek i wsi. Zdaniem dr Adama Czarneckiego, wiceprezesa ARC Rynek i Opinia, liczba Internautów rośnie ze względu na fakt, że coraz więcej ludzi dostrzega i docenia wagę Internetu. A jakie są właśnie zalety korzystania z Internetu w kontekście działania marketingowego? Po pierwsze, Internet ma charakter globalny. Niezależnie więc gdzie znajdują się nasi kontrahenci, możliwe jest swobodne pozyskanie nowych klientów i rynków. Idąc dalej, wykorzystywanie przez firmy Internetu w strategii rozwoju, może przyczynić się w znacznym stopniu do pozyskania nowej grupy klientów i utrzymania dotychczasowych kontaktów handlowych z dotychczasowymi partnerami.
Kolejnym istotnym aspektem Internetu jest to, że dzięki powszechnie używanych, sieciowych usługach, prostych w użyciu i przystępnych dla znacznej większości użytkowników, istnieje możliwość zamiany osób przelotnie zainteresowanych w stałych klientów. Przedstawianie całej oferty na stronach internetowych zwiększa poziom zaufania do firm reklamujących się w wirtualnej sieci. Dziś zresztą coraz większa grupa ludzi korzysta z tego typu usług, a niektóre firmy opierają swoją działalność głównie na dystrybucji towarów poprzez sieć. Dlatego też osoby pierwotne nie zainteresowane naszymi usługami, w łatwy i przystępny sposób mogą zapoznać się z ofertą naszej firmy, i w ciągu niewielkiego okresu czasu, stać się naszymi stałymi i lojalnymi klientami.


Błyskawiczność w przesyłaniu informacji wpływa na kolejną ogromną zaletę Internetu w kontekście działań biznesowych. Zdecydowanie wpływa bowiem na poprawienie kontaktu zarówno z dotychczasowymi jak i potencjonalnymi partnerami. Wykorzystanie w kontaktach biznesowych profesjonalnego serwisu internetowego oraz poczty elektronicznej spowoduje, iż obecni i przyszli partnerzy handlowi bez względu na odległość od naszej firmy, będą mieli możliwość zasięgnięcia pełnej i wyczerpującej informacji o wszystkich interesujących ich aspektach działalności naszego przedsiębiorstwa. Znaczące jest jednak w tym momencie stwierdzenie „profesjonalny serwis” – bowiem nie każda firma podchodzi wystarczająco poważnie do tej sfery kontaktów z potencjalnymi kontrahentami.


Nie bez znaczenia jest również zapewnienie lepszej i szybszej pomocy dla partnerów handlowych. Przejawia się to w umieszczaniu na witrynie internetowej odpowiedzi na często pojawiające się pytania. W takim przypadku odpowiedzi na najważniejsze, nurtujące nowego klienta pytania, dostępne są od ręki. Chociaż nie zmienia to faktu, że część obsługi klienta musi być prowadzona bezpośrednio. Dzięki sekcji poświęconej wyłącznie często kierowanych do pracowników firmy pytaniom, potencjalni klienci firmy mogą w szybki sposób odnaleźć informacje na nurtujące ich problemy. Ponadto umieszczenie dokładnej informacji teleadresowej, lokalizacji firmy w postaci mapki dojazdu, godzin otwarcia czy specyfikacji produktów pozwoli na łatwiejszą komunikację w relacji firma – partner handlowy.


Internet bez wątpienia niesie ze sobą  o wiele więcej udogodnień niż wspomniane powyżej. Najogólniej mówiąc, sposobów wykorzystania Internetu jest tyle, ile pomysłów ludzi kreatywnych. Zatem liczba udogodnień stosowanych w kontaktach biznesowych rośnie z dnia na dzień. I nie ma się czemu dziwić – każdy ceni sobie swój czas. Dzięki dostępu do Internetu można ten czas lepiej spożytkować, unikając osobistych wycieczek do interesującej nas firmy aby zadać kilka pytań. Oferta dostępna na stronie www upraszcza podjęcie przez nas decyzji oraz daje tyle czasu na podjęcie decyzji, ile sami zdecydujemy za stosowne – nikt nad nami nie stoi i nie oczekuje natychmiastowego podjęcia decyzji, szybkiej odpowiedzi „Tak” lub „Nie”.

 

 

 


 

 

Powrót do strony z artykułami

 

 


 

AVENHANSEN Sp. z o.o. zezwala na kopiowanie i wklejanie na inne strony internetowe powyższego artykułu pod warunkiem dodania pod artykułem poniższego tekstu i dodania linka do tej strony:

Artykuł jest własnością firmy szkoleniowej AVENHANSEN Sp. z o.o.

Link do artykułu »

 


 

 

Aleksandra Bilińska

Masz pytania? Porozmawiaj Manager ds. Organizacji Szkoleń
515 212 448 abilinska@avenhansen.pl Zadaj pytanie

Podobne artykuły

Internet – sposoby wykorzystania w marketingu
Oceny: 1 z 5 z 1 głosów