Dlaczego zmieniliśmy logo?

Kilka słów o tym, dlaczego zmieniliśmy (a właściwie - unowocześniliśmy) nasze logo.


Jednym z kapitałów, jakimi dysponuje każda firma, jest jej wizerunek, który niejednokrotnie latami jest kształtowany na docelowym rynku i w świadomości odbiorców. Wpływa na niego sformułowana dla firmy identyfikacja wizualna, w której główną rolę odgrywa logo. To z nim powinna kojarzyć się firma, jej główne dziedziny działalności czy dokonania. Niemniej, od czasu do czasu warto zmienić nieco logo, odświeżyć je i unowocześnić, zgodnie ze zmieniającymi się trendami w designie. Kiedy i dlaczego warto wykonać taki krok?


Redesign wizerunku


Nie trzeba całkowicie zmieniać logo swojej firmy, wystarczy czasem nieznacznie odświeżyć je, aby rewitalizacji uległ cały wizerunek przedsiębiorstwa. Taki zabieg jest korzystny, ponieważ prowadzi do zaproszenia do współpracy nowych klientów i pogłębienia relacji z obecnymi. Firma jest postrzegana jako nowoczesna, idąca z duchem czasu, ale nie zapominająca o swoich tradycjach. Nie odcina się od wcześniejszej działalności oraz swoich dokonań.  


Zmiana logo jest sposobem na zwiększenie potencjału istniejącej marki. Może być realizowana przy okazji poszerzania dziedziny działalności firmy czy też przy zwiększaniu zasięgu jej oddziaływania np. na rynki zagraniczne.


Lifting logo koniecznością


Patrząc na praktykę wielu firm, które funkcjonują na świecie, lifting wizerunku, w tym logo, jest wprost koniecznością. Z czasem przestaje być ono nowoczesne, funkcjonalne, odzwierciedlające strategię działania firmy. Każda, nawet najmniejsza zmiana w logo - zastosowanie żywszych kolorów, zmiana czcionki czy wygładzenie linii, może wpłynąć na korzystne postrzeganie firmy. Klienci poprzez pryzmat rebrandingu czy redesignu logo wnoszą, że firma idzie z duchem czasu i odpowiada na nowe wyzwania rynkowe.


Eksperci twierdzą, że posługiwanie się starym logo przy zwiększanym potencjale firmy jest pozbawianiem się szans wykorzystania wielu nowych możliwości pojawiających się w jej otoczeniu.

 

Podoba Wam się nasze nowe logo?


Dlaczego zmieniliśmy logo?
Oceny: 0 z 5 z 0 głosów