Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Priorytet: godność

Priorytet: godność

Tegoroczne hasło Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odnosi się do poszanowania godności człowieka ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych. W komunikacie WOŚP czytamy: "Wokół nas żyje i będzie żyło coraz więcej osób w podeszłym wieku, wymagających...
proaktywność w pracy

Proaktywność a reaktywność w karierze zawodowej. Zalety postawy proaktywnej w pracy

Przyjmowanie aktywnej postawy w stosunku do pojawiających się problemów i wyzwań w życiu zawodowym jest cechą szczególnych osób. Stawianie czoła przeciwnościom losu poprzez jasne i klarowne myślenie, dążące do uzyskania możliwie jak najlepszych rezultatów, stanowi...

Elektroniczne postępowanie upominawcze - nowoczesne technologie informatyczne w służbie wymiaru sprawiedliwości

  Zgodnie z rozwiązaniami funkcjonującymi m.in. w Wielkiej Brytanii i Niemczech, Sejm uchwalił 5 grudnia 2008 r. nowelizację Kodeksu postępowania cywilnego, która wprowadziła do polskiego systemu prawnego z dniem 1 stycznia 2010 roku, elektroniczne postępowania upominawcze . Stanowi to...

I jak to dalej będzie wyglądać? Czyli: „Co z tą Polską?”

Niedawno byliśmy świadkami dość nerwowego okresu w polityce, który trochę uspokoił się i przysiadł po wygłoszeniu przez premiera jednego z chyba najbardziej interesujących nas przemówień, a mianowicie expose. Donald Tusk, zgodnie z obowiązkiem jaki na nim spoczywał, w ciągu...

E-administracja - szansa i wyzwanie

Elektroniczna administracja (e-administracja, e-government) to wykorzystanie najnowszych technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych w administracji publicznej. Pozostaje to w ścisłym związku ze zmianami natury organizacyjnej. Jednocześnie wiąże się to ze zdobywaniem nowych umiejętności...
Uzus językowy - między normą a praktyką mówienia

Uzus językowy - między normą a praktyką mówienia

Kiedy próbujemy wyrazić swoje myśli zwięźle i prosto, czasami robimy błędy językowe, których nawet nie jesteśmy świadomi. Będąc w towarzystwie osób zaznajomionych w temacie, zostaniemy najprawdopodobniej grzecznie poprawieni. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, skąd...

Jak ekonomicznie organizować szkolenia w firmie

Szkolenia możemy organizować na wiele różnych sposobów. Ważne jest to, aby sposób dobrać należycie do zapotrzebowań danej firmy. Podczas szkolenia ukazane zostaną tematy, które bardzo przystępnie zobrazują podstawy organizacji szkoleń firmowych. Zostanie przedstawione,...

Umowy w obrocie gospodarczym

Jeśli jesteś przedsiębiorcą bądź managerem to doskonale zdajesz sobie sprawę ile dóbr i przedmiotów potrzebnych jest w twojej firmie. Tak naprawdę, to każdego dnia okazuje się, że byłoby wskazane dokupić nową drukarkę, przydałby się dodatkowy komputer, a już nie wspomnę...
Czym jest trudny klient i jak sobie z nim radzić?

Czym jest trudny klient i jak sobie z nim radzić?

Czy potrafisz wyobrazić sobie sytuację, w której klient zamienia Twój dzień w prawdziwy koszmar? Krzyki, pretensje, a może spoufalanie się? Mowa o trudnych klientach. Choć mogą przyprawić o ból głowy, stanowią nieodłączną część każdego biznesu. W tym artykule postaramy...
Zasady i techniki aktywnego słuchania

Aktywne słuchanie - na czym polega, zasady, techniki, najczęstsze błędy

Skupiając się wyłącznie na retoryce słów, umiejętności kwiecistego wysławiania się, zapominamy bądź pomijamy równie istotną zdolność, jaką jest umiejętność aktywnego słuchania rozmówców. Co więcej, okazuje się często, że pomimo - wydawałoby się tak...